Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 3/121 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů .......................................................................................... 24 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí .................... 24 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí ........... 24 5 Vzdělávací výsledky ..................................................................................................... 25 5.1 Mateřská škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními ......................................................................................................................... 25 5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů .................................................................................................... 25 5.3 Mateřská škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování předškolního vzdělávání a dle možností i v dalším vzdělávání a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání .......................................... 25 6 Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti) ............................................................ 26 6.1 Mateřská škola vytváří každému dítěti a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo potřebu podpůrných opatření ............................................................................................................................. 26 6.2 Mateřská škola poskytuje účinnou podporu všem dětem s potřebou podpůrných opatření ......................................................................................................... 26 6.3 Mateřská škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu ........................................... 26 Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje ................................................................ 27 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro základní vzdělávání ......................................................................................................... 28 1 Koncepce a rámec školy ................................................................................................ 28 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují ........................................................................................... 28 1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče ................................................................................. 29 1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy .................................................................................................................. 29 1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy ................. 29 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery ................................................................. 29 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 30 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření ........................................................................................ 30