Česká školní inspekce Kritéria hodnocení podmínek, průběhu Čj.: ČŠIG-2519/16-G2 a výsledků vzdělávání 2/121 Obsah Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání – Modifikace pro předškolní vzdělávání ..................................................................................................... 19 1 Koncepce a rámec školy ................................................................................................ 19 1.1 Mateřská škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují .................................................................................. 19 1.2 Mateřská škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu s kurikulárními dokumenty (RVP); jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče ................................................................... 20 1.3 Mateřská škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy .................................................................................................................. 20 1.4 Mateřská škola je vstřícné a bezpečné místo pro děti, jejich rodiče i pedagogy ........................................................................................................................ 20 1.5 Mateřská škola spolupracuje s vnějšími partnery .................................................. 20 2 Pedagogické vedení školy ............................................................................................. 21 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření ........................................................................................ 21 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájemné vztahy mezi pedagogy a dětmi a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů ............................................................................ 21 2.3 Vedení školy cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy ........................... 21 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání .................................................................................................. 22 2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj ............................................. 22 3 Kvalita pedagogického sboru ........................................................................................ 22 3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně ........................................................................................... 22 3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s dětmi, rodiči a kolegy vstřícný, respektující přístup ............................................................................................ 22 3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu ................................................................................................................ 23 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti ................................................................................................................... 23 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji ............................... 23 4 Vzdělávání ..................................................................................................................... 23 4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a individuálními potřebami dětí ....................................................... 23