Česká školní inspekce Kritéria hodnocení Čj.: ČŠIG-1334/15-G21 podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 45/45 podpůrných opatření a tuto strategii naplňuje. Škola sleduje výsledky studentů s potřebou podpůrných opatření a dbá o to, aby dosahovali maximálního učebního pokroku. Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji studentů a dbá na to, aby žádný student nebyl vyčleňován z kolektivu studijní skupiny Pracovníci školy přistupují ke každému studentovi s respektem a úctou, vytvářejí pro každého studenta rovné příležitosti k jeho zapojení do kolektivu ostatních studentů na základě osvojených profesních kompetencí. Svým jednáním podporují rozvoj učící se komunity, ve které se každý student cítí být přijímán a podporován v rozvoji svého potenciálu. Pracovníci školy jsou si vědomi svých vlastních postojů, hodnot, zkušeností i předsudků a jejich případného vlivu na komunikaci se studenty i na celý pedagogický proces. V komunikaci se studenty se vyvarují negativní stereotypizace (např. stereotypů na základě genderu, etnicity, národnosti, náboženství apod.). Škola usiluje o posilování sociálních a personálních dovedností studentů, vytváří studijní prostředí vhodné pro nácvik komunikačních dovedností. Charakteristika prostředí, v němž škola pracuje Kvalitní vzdělávání vyžaduje odpovídající materiální i finanční podmínky. Spravedlivé hodnocení zohledňuje podmínky, které škola nemůže ovlivnit. Charakteristika regionu – demografická a sociálně-ekonomická, atraktivita regionu a dostupnost kvalitních pedagogů Charakteristika pracovního trhu (regionálně, profesně) Materiální a technologické podmínky Finanční podmínky Složení studentů školy Informace o prostředí, v němž škola pracuje, nemají postavení kritérií hodnocení školy. Ve výstupech inspekční činnosti slouží pouze k popisu konkrétního prostředí a kontextu, v němž škola pracuje. Umožňují však srovnání se statistickými charakteristikami stejných indikátorů v celém souboru škol v ČR a jsou důležitým signálem pro zřizovatele při jejich rozhodování o naplnění předpokladů pro kvalitní vzdělávání v dané škole.