Česká školní inspekce Kritéria hodnocení Čj.: ČŠIG-1334/15-G21 podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 44/45 Studenti školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a demonstrují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty Škola má zavedený účinný systém podpory motivace studentů k učení a k dosahování úspěšnosti ve vzdělávání. Vedením školy a pedagogy jsou i ve spolupráci se sociálními partnery cíleně rozvíjeny aktivity zaměřené na sociální, občanský, osobnostní a profesní rozvoj studentů, studenti školy jsou schopni získané kompetence v průběhu vzdělávání prokazovat. Škola vytváří studentům vhodné podmínky pro aktivní zapojení co nejvyššího počtu studentů do projektových činností, dosahované výsledky pravidelně vyhodnocuje. Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost studentů v průběhu, při ukončování studia a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání Škola na všech stupních řízení pedagogického procesu efektivně vyhodnocuje úspěšnost studentů v průběhu a ukončování jejich vzdělávání, umí doložit procesy a výsledky tohoto hodnocení založené na hodnocení plánovaných výstupů z učení a dokáže zpracovat opatření, která vedou ke zkvalitňování procesu hodnocení úspěšnosti studentů. S výsledky hodnocení cíleně pracují pedagogové i vedení školy, jejich činnosti a opatření směřují ke zkvalitňování vzdělávání studentů a ke snižování jejich neúspěšnosti. Škola má dlouhodobě zavedený účinný systém pro zjišťování úspěšnosti svých absolventů, získané poznatky dokáže efektivně využít pro svůj další rozvoj. 6 Podpora studentům při vzdělávání (rovné příležitosti) Kvalitní škola sleduje pokroky v učení všech studentů a cíleně podporuje ty, kdo vyžadují speciální péči. Smyslem kritérií v této oblasti je zajistit spravedlivost při přijímání studentů ke vzdělávání a v jeho průběhu. S tím souvisí poskytování individuální podpory pro rozvoj kognitivních i sociálních dovedností všem studentům, kteří ji potřebují, a zajištění vstřícného a přátelského prostředí. Pro realizaci spravedlivého vzdělávání je však nezbytné naplnění kritérií i v dalších oblastech: zásadní je průběžné sledování výsledků každého studenta a poskytování pravidelné zpětné vazby a motivující přístup pedagogů demonstrující vysoká očekávání od všech studentů. Škola vytváří každému studentovi rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status Při přijímání studentů škola respektuje právní předpisy a rovný přístup ke vzdělávání s maximální možnou vstřícností ke všem uchazečům podle nároků profesní kvalifikace. Umožňuje rovný přístup k zapojení studentů do praktické přípravy a odborné praxe ve spolupracujících podnicích a institucích. Škola usiluje o maximální zapojení studentů do školních akcí a aktivit a v případě potřeby poskytuje studentům podporu, která zapojení umožní. Škola zajišťuje rovný přístup ke kariérovému poradenství. Škola poskytuje účinnou podporu všem studentům s potřebou podpůrných opatření Škola systematicky identifikuje individuální potřeby studentů při vzdělávání, v případě potřeby nabízí pomoc, podporu a poradenství. Má vlastní strategii práce se studenty s potřebou