Česká školní inspekce Kritéria hodnocení Čj.: ČŠIG-1334/15-G21 podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 42/45 příprava je pro studenty srozumitelná a dobře organizačně zvládnutá. Je v ní účelně zastoupena individuální práce studentů, spolupráce v menších skupinách a společná práce celé studijní skupiny. Pedagogové nabízejí studentům aktivity a metody učení podporující přímou profesní zkušenost, kritické myšlení, experimentování, tvořivost, autonomii a iniciativu. Využívají metod, jimiž se studenti učí aplikovat teoretické i praktické poznatky v každodenním životě a v reálných profesních situacích, včetně metod aktivního, kooperativního a samostatného učení. Poskytují studentům možnost využívat při učení informační a komunikační technologie a rozvíjet tak dovednosti potřebné pro uplatnění v informační společnosti. Formativní i sumativní hodnocení odrážejí charakter a metodiku specifického prostředí profesně zaměřeného terciárního vzdělávání a zohledňují komplexní naplnění stanovených výstupů z učení. Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého studenta a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby studentů Pedagogové systematicky sledují a zaznamenávají vývoj, procesy učení a učební výsledky každého studenta, pravidelně jim poskytují zpětnou vazbu k jejich práci. K dalšímu pokroku v učení nabízejí studentům aktivity, které jsou nejvhodnější z hlediska jejich profesního uplatnění (např. učení založené na simulaci, na scénářích, problémově orientované), ale i případného dalšího vzdělávání včetně vysokoškolského studia. Vedou studenty k tomu, aby si stanovovali reálné vzdělávací cíle, formulovali očekávání od vlastní práce a ve vazbě na tyto stanovené cíle a očekávání prováděli sebehodnocení a případně i vrstevnické hodnocení. Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj studentů Pedagogové nabízejí studentům aktivity, které podporují jejich realistické sebepoznání, pozitivní sebepojetí a sebevědomí, ale i schopnost plánování a konání samostatné práce a spolupráce v týmu. Demonstrují přesvědčení o možnostech každého motivovaného studenta dosáhnout kvalitních vzdělávacích výsledků. Užívají výchovně-vzdělávacích strategií, které pomáhají studentům vytvářet pozitivní vztahy a vzájemně spolupracovat.