Česká školní inspekce Kritéria hodnocení Čj.: ČŠIG-1334/15-G21 podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 39/45 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi učiteli, studenty i vzájemné vztahy mezi pedagogy a studenty a o vzájemnou spolupráci všech aktérů Vedení školy aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje učení každého studenta. Vlastní prostředí školy, studijní prostředí včetně pracovišť pro praktickou přípravu napomáhají pozitivnímu klimatu, práci studentů a přípravě na výkon povolání v reálné praxi. Studenti školy jsou respektováni a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Učitelé se aktivně účastní na rozvoji školy. Vedení školy vytváří podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi učiteli včetně podpory mezipředmětových vazeb. Nástroje ke sledování a vyhodnocování školního klimatu jsou užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování. Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy Vedení školy provádí systematické hodnocení práce učitelů i dalších pracovníků školy v rámci srozumitelně stanovených povinností a zodpovědností, poskytuje jim pravidelně zpětnou vazbu k jejich práci. Na základě hodnocení plánuje spolu s učiteli a dalšími pracovníky jejich další profesní rozvoj. Vedení školy motivuje pedagogy k sebehodnocení a kolegiálnímu hodnocení. Podporuje jejich profesní rozvoj rozmanitými efektivními formami, například kolegiální spoluprací, koučingem, mentoringem, stážemi učitelů mimo školu na pracovištích zaměstnavatelů. Škola cíleně podporuje rozvoj pedagogických dovedností začínajících a externích učitelů, pro něž má zpracovaný odpovídající adaptační program. Vedení a pracovníci školy spolu vedou dialog včetně pravidelného, systematického hodnocení spokojenosti pedagogů a dalších pracovníků školy. Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání Vedení školy vyhodnocuje stav materiálních podmínek pro vzdělávání. V souladu s koncepcí rozvoje školy a ve spolupráci se zřizovatelem, případně i dalšími partnery z praxe se snaží zajistit takový stav materiálních podmínek, který umožní vzdělávání každému motivovanému studentovi dle cílů, požadavků a formy vzdělávacího programu a jeho individuálních vzdělávacích potřeb včetně podmínek pro rozvoj obecných způsobilostí a přístupu k samostatnému výkonu povolání. Vedení školy usiluje o udržení dobrého technického stavu školy, materiálních podmínek vzdělávání včetně odpovídajícího zabezpečení studijní literatury, pomůcek a podpor, nezbytných vzhledem k cílům a dané formě studia, a o jejich průběžné zkvalitňování. Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj Vedení školy má plán vlastního profesního rozvoje, který dlouhodobě realizuje. Jeho součástí jsou aktivity spojené s výměnou a předáváním zkušeností na jiných školách podobného typu doma i v zahraničí.