Česká školní inspekce Kritéria hodnocení Čj.: ČŠIG-1334/15-G21 podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Schváleno ministryní školství, mládeže a tělovýchovy po projednání v 27. poradě vedení MŠMT dne 14. července 2015 7/45 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů Pedagogové pravidelně vyhodnocují, zda celkové vzdělávací výsledky odpovídají očekávaným výstupům dle rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, popřípadě konkretizovaným očekávaným výstupům. Dle potřeby přizpůsobují vzdělávací nabídku a stanovují si konkrétní pedagogické záměry tak, aby podpořili dosahování kvalitních vzdělávacích výsledků. Mateřská škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování předškolního vzdělávání a dle možností i v dalším vzdělávání a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání Škola na všech stupních řízení pedagogického procesu efektivně vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu a ukončování jejich vzdělávání. S výsledky hodnocení cíleně pracují pedagogové i vedení školy, jejich činnosti a opatření směřují ke zkvalitňování vzdělávání dětí, k zachycení případných problémů a vyvození jejich řešení. 6 Podpora dětí při vzdělávání (rovné příležitosti) Kvalitní škola sleduje vzdělávací pokroky všech dětí a cíleně podporuje ty, kdo vyžadují speciální péči. Smyslem kritérií v této oblasti je zajistit spravedlivost při přijímání dětí ke vzdělávání a v jeho průběhu. S tím souvisí poskytování individuální podpory pro rozvoj kognitivních i sociálních dovedností všem dětem, které ji potřebují, a zajištění vstřícného a přátelského prostředí. Pro realizaci spravedlivého vzdělávání je však nezbytné naplnění kritérií i v dalších oblastech: zásadní je průběžné sledování výsledků každého dítěte a poskytování pravidelné zpětné vazby a motivující přístup pedagogů demonstrující vysoká očekávání od všech dětí. Mateřská škola vytváří každému dítěti a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo potřebu podpůrných opatření Při přijímání dětí škola respektuje právní předpisy a rovný přístup ke vzdělávání s maximální vstřícností ke všem uchazečům a nevyžaduje úplatu za vzdělávání poskytované dle ŠVP. Škola usiluje o maximální zapojení dětí do školních akcí a aktivit a v případě potřeby poskytuje dětem speciální podporu, která jim zapojení umožní. Mateřská škola poskytuje účinnou podporu všem dětem s potřebou podpůrných opatření Škola systematicky identifikuje individuální vzdělávací potřeby dětí při vzdělávání, v případě potřeby spolupracuje s odbornými pracovišti nebo poradenským zařízením. Má vlastní strategii práce s dětmi s potřebou podpůrných opatření a tuto strategii naplňuje. Škola sleduje vzdělávací výsledky dětí s potřebou podpůrných opatření a dbá o to, aby dosahovaly maximálního pokroku.