8 4. Rozvíjet systém řízení kvality s prioritou kvality kontrolních činností. B) Průřezově orientované koncepční záměry ZP 1) Další budování informačního systému a jeho vazeb Hypotézy záměru Pro efektivní kontrolní a hodnotící činnosti je nezbytný informační systém, který nejen zajistí metodicky jednotný sběr dat, ale také umožní jejich kvalitní zpracování. Metodiky sběru i zpracování dat se budou permanentně vyvíjet, současně však umožní tvorbu časových řad. Kvalitu informačního systému ČŠI může zvýšit koncepční využívání dalších informačních systémů. Cíle 1. Modernizovat a inovovat informační systém ČŠI. 2. Při tvorbě a aktualizaci metodik kontrolních a hodnotících činností současně definovat změny metodik konstrukce ukazatelů včetně míry jejich kompatibility. 3. Při tvorbě a aktualizaci metodik kontrolních a hodnotících činností zapracovat možnost využívání informací z dalších informačních systémů. ZP 2) Řešení komunikační strategie pro zajištění co nejširší informovanosti Hypotézy záměru Úspěšnost činnosti školní inspekce není jen v tom, že objektivně zkontroluje a zhodnotí školu a školské zařízení, ale také v její sdělnosti pro příjemce informací. Informační potřeby základních skupin příjemců informací jsou diferencovány. Cíle 1. Aktualizovat komunikační akční plány ČŠI. 2. Zvýšit informační hodnotu kontrolních a hodnotících výstupů pro jejich adresáty. 3. Vytvořit systém komunikace s veřejností tak, aby se výsledky hodnocení staly návodné pro další rozhodování o rozvoji škol. ZP 3) Rozvoj pracovníků zejména cestou jejich dalšího vzdělávání Hypotézy záměru Rozvoj organizace a metod kontrolních činností je podmíněn osobnostním a profesním rozvojem pracovníků. Velmi významná je oblast sociálních dovedností pracovníků. Pracovníci ČŠI jsou mezi prvními, kteří budou dále školeni o reformě podle školského zákona.