7 3. Vyjádřit význam transformace vzdělávání pro kvalitu školy (neopomenutelně kurikulární reformy.) 4. Postupně propojovat soustavu organizačních, ekonomických a hodnotících inspekčních údajů. 5. Aplikovat vhodné metody hodnocení efektivnosti podpory dětí, žáků a studentů se specifickými vzdělávacími potřeba (národnostní menšiny, cizinci, zdravotně nebo sociálně znevýhodněných, nadaných apod). 6. Dále rozvíjet metody kontroly pro zjišťování pozitivních a negativních jevů ve školách a školských zařízení a identifikace rizik, která vedou ke snižování účinnosti systému vzdělávání Z 3) Modifikovat činnosti ČŠI tak, aby více podporovaly vlastní hodnocení škol (autoevaluace) Hypotézy záměru Mohou existovat rozdíly mezi externím hodnocením ČŠI a vlastním sebehodnocením školy. Analýzou těchto rozdílů je žádoucí nalézt příčiny těchto rozdílů. Informace o příčinách těchto rozdílů může být východiskem pro další rozvoj inspekční činnosti i vlastního hodnocení škol. Cíle 1. Vytvořit metodiku pro srovnávací analýzu externího hodnocení a sebehodnocení školy zejména z hlediska školské reformy. 2. Pilotní ověření analýzy příčin rozdílů a způsobu komunikace o nich mezi ČŠI a vedením školy. 3. Zpracovat souborný materiál o rozdílech a shodách mezi externím a vlastním hodnocením škol (národní rámec kvality vzdělávání). Z 4) Realizovat pozitivní změny v otevřenosti, činnostech a struktuře ČŠI orientované na podporu reformy školství Hypotézy záměru Zájem o výsledky ČŠI je možno zvýšit tím, že poskytované informace budou pro příjemce objektivní, relevantní a aktuální. Má smysl provádět průzkumy veřejného mínění, které otázky školství jsou předmětem zájmu z hlediska regionální i sociální diferenciace. ČŠI má šanci prohloubit spolupráci s národními institucemi, odbornou veřejností a profesními organizacemi v zájmu optimalizace vztahů mezi školstvím a potřebami trhu práce. Cíle 1. Zvýšit adaptabilitu informačních činností ČŠI ve vztahu k potřebám v procesu reformy školských institucí, veřejné správy i veřejnosti. 2. Postupně vytvářet nabídku informací pro potřeby odborné veřejnosti, profesních organizací a pedagogického výzkumu. 3. Ve struktuře ČŠI podpořit efektivní rozvoj informačního systému a s tím související kvalifikační růst pracovníků ČŠI.