5 Vize ČŠI je hodnotově orientovaným správním úřadem, který poskytuje věrohodné a spolehlivé informace o stavu vzdělávání v České republice. ČŠI svými kontrolními a hodnotitelskými činnostmi zjišťuje kvalitu vzdělávacích veřejných služeb z hlediska: • dodržování zákonnosti; • ochrany žáků; • kvality výchovy a vzdělávání; • cílů politiky výchovy a vzdělávání; • ČŠI orientuje svou činnost především tak, aby napomáhala zvyšování kvality práce školy. Koncepční záměry Koncepční záměry jsou dvojí povahy: • cílově orientované; • průřezové. Cílově orientované koncepční záměry jsou orientovány předmětně, tj.na konkrétní oblasti kontrolní a hodnotící činnosti, a to zejména v oblasti metodologie. Průřezové koncepční záměry vyjadřují žádoucí změny, které je třeba postupně prosazovat u všech cílově orientovaných koncepčních záměrů. Tyto změny budou pochopitelně modifikovány vzhledem charakteru a obsahu cílově orientovaných koncepčních záměrů, jejich základ však bude společný. A) Cílově orientované koncepční záměry: Z 1) Rozvíjet systém hodnocení vzdělávací soustavy v ČR Z 2) Rozvíjet metodologii systému pro identifikaci úspěšně fungujících škol na základě kontroly a hodnocení (externí evaluace). Z 3) Modifikovat činnosti ČŠI tak, aby více podporovaly vlastní hodnocení škol (autoevaluace). Z 4) Realizovat pozitivní změny v otevřenosti, činnostech a struktuře ČŠI orientované na podporu reformy školství. B) Průřezově orientované koncepční záměry ZP 1) Další budování informačního systému a jeho vazeb ZP 2) Řešení komunikační strategie pro zajištění co nejširší informovanosti ZP 3) Rozvoj pracovníků zejména cestou jejich dalšího vzdělávání ZP 4) Při řešení úkolů ČŠI efektivně využívat možnosti mezinárodní spolupráce.