4 SWOT analýza Silné stránky Slabé stránky Legislativní zakotvení ČŠI jako orgánu státní Nedostatečné zázemí pro hodnocení vzdělávací správy Tradice školní inspekce a její autorita Uzavřené smlouvy s kraji Vytvořeny základy informačního systému Praxí ověřené inspekční činnosti v oblasti kurikulární reformy Spolupráce s externími pracovníky Fungující lektorské sbory Mezinárodní spolupráce Republikový pohled hodnocení vzdělávací soustavy soustavy Nejednotný přístup k vyjádření kvality vzdělávání Identifikace diferencovaných informačních potřeb skupin uživatelů Malá pozornost sledování přijatých nápravných opatření a jejich efektů Příležitosti Ohrožení Rozvoj využívání ICT Pozitivní přístup pracovníků ke vzdělávání Zvýšit konzistentnost jednotlivých metodik Ekonomická omezení pro kontrolní a inspekční inspekční činnosti Důraz vlády na kontrolu využívání veřejných Turbulentní prostředí ve školství prostředků Zahájením dalšího tříletého cyklu možnost reformě sledování vývoje v čase Zlepšení komunikace s veřejností Nutnost další rychlé adaptace na reformu Nejednotnost terminologie činnosti Silné setrvačnostní tendence působící proti