Česká školní inspekce Informace Čj.: ČŠIG-1127/16-G2 Podmínky, průběh a výsledky vzdělávání ve školních klubech 4/8 (77,2 %). Často také využívaly počítačové učebny (66,7 %), v menší míře byly využívány školní zahrady či školní knihovny. Zapojení tělesně postižených účastníků limituje skutečnost, že 76,7 % navštívených školních klubů nemělo zajištěn bezbariérový přístup do všech svých prostor. V ostatních případech byl zajištěn přístup pro tělesně postižené např. prostřednictvím výtahů, plošin, ramp, případně se zařízení nacházelo v přízemí. 2.2 Finanční podmínky ve školních klubech Úplata za školské služby a vzdělávání byla vybírána v 69,5 % navštívených školních klubů, ne vždy však byla plně využívána na jejich financování. Pro vybavení klubu využívalo finance z úplat 87,8 % navštívených zařízení. Ve čtvrtině klubů byl z úplat financován provoz zařízení, v pětině klubů využívali úplatu k financování odměn pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání. V malé míře (7,3 % školních klubů) bylo z finančních prostředků za úplaty hrazeno vybavení školy. Více než polovina navštívených škol (61 %) získává další finanční prostředky, které jim umožňují zkvalitňovat činnost a provoz svého školního klubu. Jejich strukturu uvádí následující graf. Graf č. 2 Další zdroje financování školního klubu – podíl (v %) Školní kluby jsou nejčastěji finančně podporovány sponzorskými dary, zřizovatelem, subjekty na podporu školy (SRPŠ, o.p.s, nadační fond) a dobrovolnými dary od zákonných zástupců. 2.3 Řízení školních klubů Velikost školy, jejíž součástí je školní klub, zpravidla ovlivňuje způsob jeho organizace a řízení. U menších škol řídí školní klub přímo ředitel školy, u větších škol bývá pověřen vedením zástupce ředitele školy, případně vedoucí vychovatel. Ve výrazné většině navštívených školních klubů (92,9 %) se dařilo dostatečně naplňovat jejich zaměření definované ve školních vzdělávacích programech. V 94,9 % navštívených školních klubů vhodně navazoval školní vzdělávací program na školní vzdělávací program základní školy. 5,6 16,7 16,7 27,8 30,6 36,1 41,7 44,4 50,0 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 neziskové organizace rozvojové projekty MŠMT granty kraje, města ESF projekty doplňková činnost školy dobrovolný dar od zák. zástupcůsubjekty na podporu školy zřizovatel sponzorské dary