17/79 3 ADMINISTRACE SYSTÉMU – vkládání uživatelů, žáků, vyučovacích předmětů apod. Kapitola obsahuje průvodce administrací a nastavením systému pro využití školního testování. Je důležitá pro ředitele školy, školního administrátora nebo školního koordinátora. Ostatním uživatelům slouží pro informaci, neboť práva k provádění administrace má pouze ředitel školy, školní administrátor nebo školní koordinátor. Doporučené kroky pro zajištění administrace systému: 3.1 Kroky při prvotní administraci 3.1.1 Založení role určené pro administraci systému 3.1.2 Přidání vyučovacích předmětů a úpravy jejich názvu 3.1.3 Založení tříd nebo učebních skupin žáků 3.1.4 Vkládání žáků do tříd 3.1.5 Založení role učitele 3.2 Kroky při přechodu na nový školní rok 3.2.1 Kontrola a případné přidání předmětu 3.2.2 Založení nových tříd 3.2.3 Vkládání nových žáků 3.2.4 Kontrola a přiřazení role učitele Opakování z předchozích kapitol Každý uživatel systému musí mít alespoň jednu z uživatelských rolí. Ve školním testování jsou to tyto role: ředitel školy, školní koordinátor, školní administrátor, učitel, žák. Každý uživatel může mít v rámci jedné školy přiděleno více rolí, případně může mít více rolí stejného typu v různých školách. Více informací o rolích je uvedeno v kapitole 1.2.2, Uživatelské role dostupné pro školní testování. 3.1 Kroky při prvotní administraci systému Před prvním použitím systému pro školní testování je nutné provést kroky, které popisujeme níže. Při přechodu na nový školní rok se v plné šíři opakovat nebudou. Všechny informace vložené při prvotní administraci v systému zůstávají uložené i v následujících letech, pokud se ředitel školy, školní administrátor nebo školní koordinátor nerozhodne je smazat. 3.1.1 Založení role určené pro administraci systému 3.1.1.1 Založení role ředitele školy Oprávnění zavést uživatele s uživatelskou rolí ředitel školy mají centrálně pouze pracovníci ČŠI na základě verifikace e-mailu a kontaktních údajů ředitele školy. Z těchto důvodů není možné roli ředitele školy v systému administrovat (přidělovat) na úrovni školy. Pro všechny administrativní kroky je role ředitele školy postačující. Z praktických důvodů je vhodné založit roli školního administrátora nebo školního koordinátora, tedy delegovat tuto roli na pověřeného pracovníka, který administraci systému převezme a řediteli školy za ni zodpovídá.