8/79 Školní administrátor Má stejná práva jako role ředitel s tímto rozdílem: o Může být založen uživatelem role ředitel, školní koordinátor, školní administrátor. o V rámci certifikovaného testování nevidí výsledky žáků. Učitel Vidí výsledky žáků certifikovaného testování pouze ve třídě, kde je vyučujícím (pouze z předmětu, který vyučuje, a pouze testy ze školního roku, kdy tuto třídu vyučuje). Vidí výsledky žáků školního testování ve třídě, kde je vyučujícím (pouze z předmětu, který vyučuje, a pouze v rámci akcí, jejichž je autorem). Nevidí výsledky ani testy jiných učitelů. Zakládá testy pro školní testování (pomocí akce), přiděluje je žákům, kde je vyučujícím. Vytváří záznamy na nástěnce pro své žáky. Může pracovat s katalogem úloh. Je schopen vytvářet, přebírat i publikovat úlohy a šablony testů. Žák Spouští testy a prohlíží výsledky svých testů v rámci certifikovaného, školního i domácího testování. Čte příspěvky z nástěnky školního testování publikované vyučujícími a informace z nástěnky domácího testování. Zákonný zástupce Vidí výsledky testů žáka, jehož je zákonným zástupcem. Nemůže vypracovávat testy, ani cokoliv vytvářet ve školním testování. Může využívat funkce domácího testování. U každého přiřazení uživatelské role je možné definovat exspiraci, tedy datum, dokdy má být dané přiřazení uživatelské role aktivní. Lze to s výhodou použít například tehdy, pokud má daný pracovník pracovní úvazek v dané škole na dobu určitou. 1.2.3 Základní průběh školní testování V následující kapitole je uveden seznam základních kroků nutných pro zajištění možnosti otestovat žáky pomocí školního testování. Cílem tohoto seznamu je poskytnout základní linii činností pro snazší pochopení principů školního testování s využitím předpřipraveného testu, tedy bez nutnosti vytváření testovacích úloh a šablon testů v katalogu úloh. (Podrobné práci v katalogu úloh jsou věnované samostatné doplňující a rozšiřující kapitoly.) 1 Administrace systému – provádí ředitel, školní koordinátor nebo školní administrátor 1.1. Založení role určené pro administraci systému viz kapitola 0 1.2. Přidání vyučovacích předmětů viz kapitola 0 1.3. Založení třídy viz kapitola 0 1.4. Vložení žáků do tříd viz kapitola 0 1.5. Založení role učitele viz kapitola 0 2 Příprava testování – provádí učitel 2.1. Založení akce viz kapitola 4.4.1 2.2. Vygenerování testů viz kapitola 4.4.1.3 3 Vlastní testování 3.1. Provedení testu žáky viz kapitola 5.1 – provádí žák 3.2. Sledování provádění testu viz kapitola 4.4.1.4.1 – provádí učitel 4 Výsledky testů 4.1. Zobrazení výsledků učitelem viz kapitola 4.4.1.4.4 – provádí učitel 4.2. Vygenerování vysvědčení viz kapitola 4.4.1.4.5 – provádí učitel 4.3. Zobrazení výsledků žákům viz kapitola 0 – provádí žák