7/79 5 Užití školního testování – v roli žáka Kapitola popisuje, jak se školním testováním mohou pracovat žáci. 1.1.1 Členění textu – grafické odlišení Text kapitol je členěn na základní, doplňující a rozšiřující. Základní text je vhodný pro úvodní seznámení a pro základní využívání školního testování. Doplňující text seznámí uživatele s dalšími funkcemi, tak aby mohli využít všech možností školního testování. Rozšiřující text uvádí některé podrobnosti nebo vysvětlení, jejichž znalost není nezbytně nutná pro využívání všech funkcí systému InspIS SET. Základní text není odlišen graficky. Doplňující text je odlišen jednoduchým orámováním na levé straně. Rozšiřující text je uveden v uveden rámečku a odlišen velikostí písma. Názvy polí nebo tlačítek určených pro kliknutí nebo vyplnění jsou v textu označeny tučnou kurzívou. Označení, která mají v systému svůj vlastní význam, který nemusí být shodný s běžným významem, jsou v textu označována čárkovaným podtržením. 1.2 Testování v systému InspIS SET – základní možnosti systému a co od něj očekávat 1.2.1 Možnosti školního testování v systému InspIS SET Školní testování systému InspIS SET umožňuje školám provádět vlastní testování v libovolném rozsahu a libovolného obsahu, zcela podle rozhodnutí ředitele školy, případně podle potřeb jednotlivých pedagogů v příslušných vyučovaných předmětech. Pomocí funkcí katalogu úloh jsou k dispozici kromě již publikovaných testů a úloh (jak ze strany České školní inspekce, tak ze strany škol a učitelů) také nástroje pro vytváření mnoha typů vlastních úloh a celých testů od těch nejjednodušších až po ty složitější (např. využití multimédií nebo „větvících se“ testů typu CAT). Vlastní úlohy nebo celé testy mohou pak uživatelé také sdílet, a to buď na úrovni své školy, nebo na úrovni celého systému (mezi školami). Žákům školní testování umožňuje zobrazení podrobných výsledků testů včetně historie testování. Výsledky žáků mohou být dostupné také jejich zákonným zástupcům, kteří tak získají přehled o výsledcích žáka v jeho domácí přípravě (domácí testování), ve škole (školní testování) nebo v rámci státem organizovaného plošného testování (certifikované testování). 1.2.2 Uživatelské role dostupné pro školní testování Pro oblast školního testování jsou v systému InspIS SET dostupné uživatelské role ředitel, školní koordinátor, školní administrátor, učitel, žák a zákonný zástupce. Ředitel Má právo založit veškeré uživatelské role v rámci své školy (kromě ředitele). V rámci certifikovaného testování vidí vše až na úroveň testů jednotlivých žáků. Ve školním testování nevidí testy ani výsledky žáků. Může pracovat s katalogem úloh. Založen pouze centrálně odpovědnými pracovníky ČŠI. Školní koordinátor Má stejná práva jako role ředitel s tímto rozdílem: o Může být založen uživatelem role ředitel, školní koordinátor, školní administrátor.