28 GRAF 4.3 KDO TĚ PŘEDEVŠÍM NAUČIL PRACOVAT V POČÍTAČOVÉ SÍTI 0 10 20 30 40 50 %60 70 80 90 100 Víceleté gymnázium - chapci 12 59 16 6 7 Víceleté gymnázium - dívky 18 46 25 2 8 Základní škola - chlapci 13 60 14 9 5 Učitelé Především já sám/sama Rodina Přátelé To neumím Základní škola - dívky 19 50 19 6 5 Z grafu 4.3 je patrné, že většina žáků se tyto činnosti naučila sama, následuje podíl rodiny a na pomyslném třetím místě se ocitla škola. Je patrný rozdíl mezi chlapci a dívkami, které jsou častěji než chlapci jakoby „odkázané“ na školu a rodinu. Tabulka 4.7 pak zejména poukazuje na skutečnost, že škola je důležitou oporou pro žáky s nejnižšími výsledky i pro žáky s nejvyššími výsledky.TABULKA 4.7 KDO TĚ PŘEDEVŠÍM NAUČIL PRACOVAT V POČÍTAČOVÉ SÍTI (V %)Skupina žákůČR Základní škola Víceleté gymnázium Celkem Celkem Nejnižší výsledek Nejvyšší výsledek Celkem Nejnižší výsledek Nejvyšší výsledek Učitelé 16 16 17 19 15 0 19 Především já sám/sama 55 55 51 53 52 42 50 Rodina 17 16 15 20 21 0 22 Přátelé 7 8 10 5 4 29 1 To neumím 5 5 7 3 8 29 8