20 Shrnutí výsledků českých žáků napříč dovednostními úrovněmi nabízí následující graf. GRAF 3.3 ÚSPĚŠNOST ČESKÝCH ŽÁKŮ V ÚLOHÁCH Z ASPEKTU VYTVÁŘENÍ INFORMACÍ (V %)16 45 80 79 90 33 55 85 92 92 0 20 40 60 80 100 Rozvržení a formátování textu Rozvržení obrázkůBarevný kontrast Vzhled nadpisu Konzistence barev %Víceleté gymnázium Základní škola 3.6 Sdílení informací Tento aspekt počítačové a informační gramotnosti se zaměřuje na neméně důležitou funkci informačních a komunikačních technologií, jakou je komunikace a výměna informací s dalšími lidmi. Z řady úkolů reprezentujících tento aspekt bude uvedena úloha z uvolněného modulu Školní kroužek, která byla zařazena na první dovednostní úroveň. Jak je patrné z obrázku 3.7, žáci měli k dispozici náhled e-mailové schránky s příchozím e-mailem. Na základě informací z hlavičky e-mailu měli určit, kdo kromě nich daný e-mail obdržel. OBRÁZEK 3.7 UKÁZKA TESTOVÉHO ÚKOLU – PŘÍJEMCI E-MAILU