19 OBRÁZEK 3.6 PŘÍKLAD INFORMAČNÍHO PRODUKTU NA TÉMA ŠKOLNÍ KROUŽEK PILATES Na co se mužete tešit? Jednoduché cviky na protažení Jaké vybavení budete potrebovat? Pohodlné oblecení, podložka Kdy kroužek probíhá?Každé úterý od 14:30 do 15:00 Z hlediska aspektu Vytváření informací byla h ››odnocena následující kritéria: Konzistence barev (dovednostní úroveň 1): Toto kritérium zohledňovalo, zda je na plakátu patrné plánované použití barev tak, aby označovaly různé role různých částí textu. Českým žákům plánování barev nečinilo potíže, jejich úspěšnost dosáhla 91 % (90 % u žáků základních škol; 97 % u žáků víceletých gymnázií).››Vzhled nadpisu (dovednostní úroveň 2): Za správný byl považován vhodný (relevantní) název, jehož pozice je ústřední při použití odlišného formátování. Takový nadpis dokázalo na plakát umístit 81 % českých žáků (79 % žáků základních škol; 91 % žáků víceletých gymnázií).››Barevný kontrast (dovednostní úroveň 3): Kladné hodnocení bylo uděleno v případě, že byl na plakátu patrný dostatečný kontrast, aby byl všechen text čitelný a aby byly všechny obrázky viditelné. Přestože se jednalo o kritérium z třetí dovednostní úrovně, vhodný barevný kontrast byl zjištěn u vysokého podílu českých žáků (81 %), přičemž rozdíl mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií byl nepatrný (5 % ve prospěch žáků gymnázií).››Rozvržení obrázků (dovednostní úroveň 3): V rámci tohoto kritéria bylo posuzováno, zda je jeden nebo více obrázků dobře uspořádáno v rámci ostatních prvků na stránce (např. nedochází k překryvu s textem) a zda jsou přiměřeně velké. Zde byla úspěšnost českých žáků ve srovnání s předchozími kritérii nižší, dosáhla 46 %. Nejlépe si vedly dívky z víceletých gymnázií (úspěšnost 59 %; na základních školách dosáhla úspěšnost dívek i chlapců shodně 45 %). ››Rozvržení a formátování textu (dovednostní úroveň 4): Pouhých 18 % českých žáků dokázalo použít nástroje formátování tak, aby čtenáři pomohly porozumět, jakou roli mají různé části textu. Variabilita ve výsledcích je nicméně značná. Zatímco úspěšnost na základních školách dosahuje 16 % (mezi chlapci 14 % a mezi dívkami 18 %), na víceletých gymnáziích je dvojnásobná (32 %) a to především díky dívkám, jejichž úspěšnost dosahuje 42 %.