16 OBRÁZEK 3.4 NÁHLED TESTOVÉ ÚLOHY – SDÍLENÍ DOKUMENTU Úkol správně splnilo 40 % dívek a 45 % chlapců navštěvujících základní školy, nicméně úspěšnost chlapců a dívek z víceletých gymnázií byla o 25 % vyšší. Jak je patrné z grafu 3.2, podíl správných odpovědí roste v závislosti na délce používání počítačů. Mezi žáky, kteří používají počítač 7 let a více, byla zaznamenána 50% úspěšnost, zatímco mezi žáky, kteří používají počítače méně než 5 let, byla úspěšnost nižší o více než 10 %. GRAF 3.2 EDITACE MOŽNOSTÍ SDÍLENÍ (PODÍL SPRÁVNÝCH ODPOVĚDÍ V %) V ZÁVISLOSTI NA DÉLCE POUŽÍVÁNÍ POČÍTAČŮ50 46 39 0 10 20 30 40 50 60 7 let a více 5 - 7 let méně než 5 let %Délka používání počítačůNa stejnou, tedy druhou dovednostní úroveň, byla zařazena úloha, která mapuje, nakolik žáci dokáží pracovat s jednoduchým editorem webových stránek. Průměrně polovina českých žáků (47 % žáků základních škol a 74 % žáků víceletých gymnázií) dokázala správně uspořádat informace na domovskou stránku webu věnovaného soutěži hudebních skupin. Vhodnou klasifikační strukturu webové stránky pak dokázalo správně zvolit 40 % českých žáků (tato dovednost spadá do dovednostní úrovně 3). Opět zde vynikaly dívky z víceletých gymnázií s průměrnou úspěšností 60 % nad chlapci základních škol, kteří byli úspěšní v 35 %.