33 Co se týká konkrétních doporučení, domníváme se, že pro další rozvoj počítačové a informační gramotnosti žáků v České republice by bylo vhodné, aby Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (jako klíčový tvůrce vzdělávací politiky): ››Ve spolupráci s odbornou veřejností zajistilo, aby v souvislosti s přípravou standardu učitele a kariérního řádu byla stanovena určitá minimální (standardní) úroveň ICT schopností a dovedností, které má absolvent (začínající učitel) ovládat a které bude moci využívat při výuce a vzdělávání. ››Prostřednictvím akreditační komise zajistilo, aby tento minimální standard byl součástí vzdělávacích programů fakult připravujících učitele.››Zajistilo promítnutí tohoto minimální standardu do nabídky DVPP.››Zajistilo cílené posílení nabídky kurzů DVPP zaměřených na využívání ICT nástrojů učiteli ve výuce a na vedení žáků k využívání ICT při školní práci tak, aby ve všech krajích byla dostupná alespoň určitá minimální nabídka kurzů pokrývající oblasti považované za minimální standard schopností a dovedností pracovat s ICT (v souladu se standardem učitele).››Zajistilo, že v rámci minimálního standardu učitele v oblasti schopností a dovedností pracovat s ICT bude kladen důraz na oblast práce s informacemi (zejména bezpečná práce s informacemi a posuzování věrohodnosti informací).Zmíněná doporučení nevnímáme izolovaně. Naopak, domníváme se, že jsou vhodným doplněním a upřesněním podnětů, které Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy může čerpat například z projektu IPn Kvalita51, v rámci kterého vznikly dva zásadní materiály. První metodika se zabývá úpravou požadavků na učitelské studijní programy a obory (v souvislosti s profesním standardem) a druhá metodika se pak obecněji zabývá návrhy na úpravu akreditačního řízení terciárních studijních programů.51 Projekt IPn Kvalita (http://kvalita.reformy-msmt.cz/) je jedním z projektů, které se zabývají reformami v oblasti terciárního vzdělávání.