19 SLOVENSKO29 ››Vzdělávání v oblasti ICT je upraveno „Státním vzdělávacím programem pro 2. stupeň základní školy“, který je řadí do vzdělávací oblasti „Matematika a práce s informacemi“. V této oblasti je povinně vyučován předmět informatika s minimální povinnou týdenní dotací 2 hodiny. Využití ICT je zmíněno také v průřezovém tématu Tvorba projektu a prezentační zručnosti.››Vzdělávací obsah předmětu informatika je rozdělen do pěti tematických okruhů: ››Informace okolo nás ››Komunikace prostřednictvím ICT ››Postupy, řešení problémů, algoritmické myšlení ››Principy fungování ICT ››Informační společnost ››Vzdělávací obsah zahrnuje také část „Komunikace prostřednictvím ICT“. Při srovnání s tématy, které byly posuzované v rámci ICILS, by zde mohla být více zdůrazněna schopnost posuzování informací (např. hodnocení věrohodnosti).››V porovnání s českým RVP ZV je slovenský Státní vzdělávací program pro 2. stupeň základní školy podrobnější a více akcentuje zejména algoritmické myšlení či bezpečnostní rizika při práci na internetu. SLOVINSKO30 ››Obsah vzdělávání je definován školními osnovami (pro povinné a volitelné předměty). Dle dostupných informací je oblast ICT definována jako mezipředmětová oblast vzdělávání, a je proto zahrnuta v kurikulu řady povinných předmětů. Kromě toho je ICT reflektována ve volitelném předmětu „Technika a technologie“ (určeném pro 6. ročník) a zejména pak v předmětu „Výpočetní technika“, který je volitelný pro žáky 7. – 9. ročníku. Předmět výpočetní techniky je rozdělen do následujících podoblastí:››Úprava textu ››Počítačové sítě››Multimédia ››V rámci každé z těchto podoblastí jsou pak vždy zohledněna následující témata:››Základy informatiky a výpočetní techniky ››Zpracování dat a komunikace prostřednictvím využívání informačních technologií ››Programování ››Ve srovnání s kurikulem v České republice je ve Slovinsku v ICT vzdělávání obsaženo např. programování (konkrétně je zmíněno psaní jednoduchých algoritmů či vytváření jednoduchých počítačových programů). V učebních osnovách pro předmět Výpočetní techniky se také klade důraz na spolupráci žáků. Dále je však potřeba uvést, že tento předmět patří k nepovinným předmětům a zároveň v rámci devítiletého povinného základního vzdělávání nejsou jinak pro oblasti ICT stanoveny žádné obecné cíle. 29 Zdroj informací: Štátny vzdelávací program pre 2. stupeň základnej školy v Slovenskej republike (http://www.statpedu.sk/files/documents/svp/2stzs/isced2/isced2_ spu_ uprava.pdf) a Štátny vzdělávací program Informatika (http://www.statpedu.sk/files/documents/svp/2stzs/isced2/vzdelavacie_ oblasti/informatika_ isced2.pdf).30 Zdroje informací: Učni načrt za izbirni predmet Računalništvo (http://www.mizs.gov.si), Country Report on ICT in Education, European Schoolnet, 2013 (http://www.eun.org), Eurydice – Description of national educational system in Slovenia (https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice).