17 ››Oblast Informační a komunikační technologie pro 2. stupeň základní školy je definována tímto obsahem:››Vyhledávání informací a komunikace ››Zpracování a využití informací ››Vzdělávací standardy, které by přesněji specifikovaly očekávané výstupy RVP ZV v oblasti ICT zatím neexistují. ››RVP ZV je v oblasti ICT oproti jiným zemím dost stručný.››V oblasti bezpečného používání informací vzdělávací obsah RVP ZV zmiňuje ochranu práv k duševnímu vlastnictví, copyright a informační etiku, naopak zcela opomíjí další otázky spojené s bezpečnostními riziky na internetu a souvisejícími tématy jako jsou hesla, antivirové programy, zneužití osobních údajů apod.). V RVP ZV také chybí obsah týkající se sdílení informací prostřednictvím e-mailu, sociálních sítí, na webových stránkách apod. Vzdělávací obsah RVP ZV dále nezmiňuje rozvoj počítačového myšlení či základy programování. V cílovém zaměření oblasti je pouze zmínka o tom, že vede žáka k „schopnosti formulovat svůj požadavek a využívat při interakci s počítačem algoritmické myšlení“.››Oblast ICT je kromě samostatné oblasti Informační a komunikační technologie zmíněna jako prostředek pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem v rámci tzv. komunikativní kompetence. Kurikulum pro základní vzdělávání však nedefinuje ICT/digitální kompetenci samostatně. CHORVATSKO24 ››Oblast ICT je pro vzdělávání na základních a středních školách specifikována v „Národním kurikulárním rámci“, konkrétně v „oblasti techniky a informatiky“. Národní kurikulum definuje očekávané výstupy za vzdělávací cykly (nikoli jednotlivé ročníky) – 7. a 8. ročník ZŠ spadá do 3. cyklu. Národní kurikulum je v současné době revidováno. Kurikulární standardy pro jednotlivé předměty zatím nejsou dle dostupných informací k dispozici, ale počítá se s jejich přípravou. V současné době je na základních školách ICT volitelným předmětem od 5. ročníku, na středních školách tvoří samostatný předmět25.››Očekávané výstupy v samostatné oblasti informatiky jsou ve 3. cyklu vzdělávání (v 7. a 8. ročníku ZŠ) rozděleny do následujících podoblastí:››Informační a komunikační technologie ››Základy ICT ››Hardware a software ››Internet a sítě››Příprava počítačové prezentace ››Tvorba webových stránek ››Řešení problémů s použitím počítače ››Základy programování ››Tabulkové procesory a databáze ››Mezioborové aplikace ››Kurikulární rámec definuje používání ICT také jako jedno z interdisciplinárních témat a zároveň zmiňuje, že by měli žáci používat ICT ve všech předmětech zejména za účelem komunikace, provádění výzkumu, výměně názorů a myšlenek a spolupráce. 24 Zdroj informací: National curriculum framework for pre-school education and general compulsory and secondary education (http://public.mzos.hr). 25 Přesná struktura předmětů v národním kurikulu (seznam povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů) bude definována v další fázi přípravy národního kurikula.