53 TABULKA B.2 PODÍL SPRÁVNÝCH ODPOVĚDÍ ŽÁKŮ V JEDNOTLIVÝCH ÚKOLECH (V %)Úkol 1 Úkol 2 Úkol 3 Úkol 4 Úkol 5 Země% správných odpovědí Austrálie 80 66 72 60 19 Česká republika 69 54 46 21 27 Chile 62 44 50 19 17 Chorvatsko 68 45 60 14 12 Korejská republika 57 63 66 27 21 Litva 73 64 49 36 28 NF & LB, Kanada 80 58 67 56 36 Německo 77 50 58 28 7 Norsko 85 61 74 30 25 Ontario, Kanada 79 61 71 53 36 Polsko 71 55 54 34 14 Ruská federace 74 52 68 33 15 Slovensko 70 42 62 23 21 Slovinsko 69 48 57 16 13 Thajsko 30 21 16 7 5 Turecko 35 23 30 4 3 Země nesplňující kritéria výběru vzorku a reprezentativnost dat Dánsko 78 66 72 34 38 Hongkong (Čína)69 65 50 24 24 Nizozemsko 83 61 58 42 22 Švýcarsko 80 49 63 37 16 Příklad tzv. velkého úkolu Tzv. velký úkol se v rámci modulu Sportovní kroužek týkal zejména výběru a úpravy informací za účelem přípravy plakátu zvoucího na školní sportovní kroužek. Žáci předem ze zadání věděli, jakou podobu má plakát mít a co bude hodnoceno (obrázek B.4). Obrázek B.5 pak ilustruje, v jaké aplikaci žáci pracovali při vytváření plakátu. Obrázek B.6 naznačuje, jaké informace měli žáci k dispozici pro splnění úkolu v simulovaném prostředí webového prohlížeče. V tabulce B.3 je přiblíženo, jaké aspekty byly u žákovských odpovědí na tento velký úkol (vytvoření plakátu) hodnoceny. Jednalo se o spektrum kritérií zohledňujících např. práci s nadpisy, formátováním textu, barvami nebo obrázky.