50 Příklady testových úkolůJednotlivé testové úkoly měly různou úroveň obtížnosti, odpovídající jednotlivým dovednostním úrovním popsaným v příloze A. Aby bylo možné blíže představit pojetí testových úkolů v šetření ICILS, mezinárodní konsorcium se rozhodlo odtajnit znění vybraných testových úkolů z modulu Sportovní kroužek. Prvním příkladem je testový úkol na první (nejnižší) dovednostní úrovni (znění viz obrázek B.1). Jedná se o testový úkol z prostředí emailové komunikace, v rámci kterého měli žáci z nabídnutých možností zaškrtnout (libovolné množství možností), kdo všechno obdržel daný email. OBRÁZEK B.1 UKÁZKA ÚKOLU 1 Průměrný podíl správných odpovědí za všechny zapojené státy činil 66 %. Podíl správných odpovědí se pohyboval od 30 % (Thajsko) do 80 % (Austrálie, kanadské provincie), jak shrnuje tabulka B.2 (sloupec Úkol 1). Z dané tabulky je rovněž zřejmé, že podíl správných odpovědí se v České republice s hodnotou 69 % prakticky nelišil od mezinárodního průměru.V rámci druhého ukázkového úkolu měli žáci před sebou stejný fiktivní email jako u prvního příkladu (obrázek B.1). Tento úkol ale odpovídal druhé dovednostní úrovni. Vlastním zadáním bylo, aby žáci „šli na stránku WebDok, kde je možné online sdílet dokumenty“. V textu emailu byla uvedena URL adresa stránky WebDok. Nešlo ale o „pouhé“ kliknutí, protože URL adresa nebyla ve formě aktivního hyperlinku. Žáci měli ukázat, že dovedou URL adresu zadat do adresního řádku webového prohlížeče. Tento úkol byl (stejně jako první příklad) vyhodnocen automaticky, různé postupy řešení byly hodnoceny stejným počtem bodů.Průměrný podíl správných odpovědí v tomto úkolu byl 49 %. Hodnoty se pohybovaly od 21 % do 66 % a čeští žáci dosáhli nadprůměrného podílu 54 % správných odpovědí (souhrnná tabulka B.2, sloupec Úkol 2).