48 DOVEDNOSTNÍ ÚROVEŇ 3 (576 až 660 bodů)Žáci dosahující úrovně 3 jsou schopni samostatně používat počítače k vyhledávání a zpracovávání informací. Umí vybrat nejvhodnější informační zdroj pro daný účel, vyhledat v poskytnutých elektronických zdrojích informace potřebné k zodpovězení konkrétních otázek a podle instrukcí používat obvyklé softwarové příkazy k editování, přidávání obsahu a formátování informačních produktů. Tito žáci vědí, že důvěryhodnost informací z internetu může být ovlivněna identitou, odborností a motivy tvůrců těchto informací.Žáci na této úrovni dovedou např.:››posoudit spolehlivost informací prezentovaných na webech s otevřenou možností přispívání; ››dle zadaných kritérií vybrat vhodnou informaci na webové stránce;››vybrat relevantní informaci z daného zdroje při tvorbě plakátu;››pracovat s rozložením obrázků při tvorbě plakátu;››pracovat s barvami a kontrastem a podpořit tak dobrou čitelnost plakátu;››uvědomit si, že obecné oslovení v e-mailu naznačuje, že odesílatel nezná konkrétní příjemce.DOVEDNOSTNÍ ÚROVEŇ 4 (661 bodů a více)Žáci dosahující úrovně 4 jsou schopni vybrat nejvhodnější informace pro konkrétní účel. Hodnotí užitečnost informací vzhledem k danému účelu a spolehlivost informací na základě jejich obsahu a pravděpodobného zdroje původu. Žáci na této úrovni jsou schopni vytvořit informační produkty způsobem, který zohledňuje cílovou skupinu a účel sdělení. Také využívají možnosti počítačových programů ke zpracování a prezentování informací v souladu s běžnými prezentačními zvyklostmi a k přizpůsobení těchto informací potřebám daného publika. Tito žáci dále prokazují povědomí o rizicích spojených s používáním informací soukromé povahy v prostředí internetu.Žáci na této úrovni dovedou např.:››posoudit spolehlivost informací určených k propagaci nějakého produktu na komerční webové stránce;››vybrat z široké nabídky výsledků ve vyhledávači takový, který vyhovuje specifikovaným kritériím vyhledávání;››vybrat z elektronických zdrojů vhodný obrázek, který reprezentuje požadovanou záležitost (např. třífázový proces dýchání); ››vybrat ze zdrojů text a přizpůsobit jej pro prezentaci tak, aby vyhovoval určené cílové skupině a účelu;››ovládat práci s barvami takovým způsobem, aby podpořily daný účel prezentace;››používat funkce rozvržení textu a formátování k označení role jednotlivých prvků na informačním plakátu;››vhodně zvolit rozvržení textu a obrázků na informačním letáku;››rozpoznat na internetu při práci s obrázky rozdíly mezi právními, technickými a sociálními aspekty.