42 GRAF 6.8 PODÍLY UČITELŮ ÚČASTNÍCÍCH SE VYBRANÝCH AKTIVIT DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V POSLEDNÍCH DVOU LETECH 0 %10 %20 %30 %40 %50 %36 %31 %28 %27 %25 %24 %21 %21 %18 %16 %11 %43 %29 %30 %46 %33 %24 %21 %28 %24 %31 %17 %Kurz k integrování ICT do výuky a studia Sdílení a posuzování elektronických zdrojůs ostatními učiteli ve sdíleném pracovním prostředí Školení k softwaru pro konkrétní předmět Hospitace v hodinách jiných učitelů, kteří využívají ICT při výuce Úvodní kurz všeobecných aplikací (např. základy práce s textovým editorem, tabulkovým procesorem, databázemi)Kurz k multimédiím zahrnující využití digitálního audio/video vybavení Pokročilý kurz všeobecných aplikací (např. pokročilá práce s textovým editorem, tabulkovým procesorem, databázemi)Diskuse nebo fórum o výuce a studiu vedené prostřednictvím ICT Kurz o elektronických zdrojích pro konkrétní předmět Úvodní kurz práce s internetem (např. vyhledávání na internetu, práce s elektronickými zdroji)Pokročilý kurz práce s internetem (např. tvorba webových stránek, vytváření webových materiálů)Účast českých učitelůPrůměrná účast učitelů ze zemí zapojených do ICILS Zajímavým zjištěním také je, že více než čtvrtina učitelů, kteří se zúčastnili kurzu integrování ICT do výuky a studia, zároveň uvedlo, že nepoužívají počítač ve výuce ani jednou za týden, tj. buď nikdy (2 %), méně než jednou za měsíc (9 %) nebo alespoň jednou za měsíc, ale ne každý týden (15 %). Pro srovnání podíl těch, co tento kurz nenavštívili a počítač ve výuce používají ve stejné míře, je 39 %.Ukázalo se, že některé možnosti profesního vzdělávání jsou více využívány ze strany učitelů ze základních škol. Jedná se o kurzy k integrování ICT do výuky, školení k softwaru pro konkrétní předmět, kurzy k multimédiím či hospitace v hodinách jiných učitelů, kteří využívají ICT při výuce. Bližší údaje jsou uvedeny v grafu 6.9.