41 GRAF 6.7 JAK ČASTO POUŽÍVAJÍ UČITELÉ ICT VE VYBRANÝCH AKTIVITÁCH PŘI VÝUCE 31 %14 %11 %7 %4 %2 %40 %42 %40 %39 %30 %23 %29 %44 %49 %53 %66 %76 %0 %20 %40 %60 %80 %100 %Prezentace informací prostřednictvím přímé výuky ve tříděPodpora žáků při osvojování dovedností pomocí opakování příkladůPoskytování zpětné vazby žákům Umožnění celotřídních diskusí a prezentací vedených žáky Doučování nebo rozšiřující výuka jednotlivých žákůnebo malých skupinek žákůPodpora badatelsky orientovaného vyučování Často Občas Nikdy Mezinárodní průměr v odpovědi \"často\"Aktivita pedagogických pracovníků a jejich další vzdělávání v oblasti využití ICT při výuce Jednou z dalších podmínek, které utváří kontext počítačové a informační gramotnosti žáků, je profesní vzdělávání učitelů v oblasti ICT. Učitelům byla položena otázka, zda se zúčastnili nějaké aktivity dalšího vzdělávání související s ICT v posledních dvou letech. Celkem 80 % z nich odpovědělo kladně. Stále však zbývá pětina učitelů, která se v posledních dvou letech v oblasti ICT nevzdělávala. Rozdíly mezi učiteli vyučujícími různé předměty nebyly výrazné, pouze učitelé informatiky se dalšího vzdělávání účastnili ve větší míře (89 %).Jak lze vidět na grafu 6.8, nejčastějšími aktivitami dalšího vzdělávání, kterých se učitelé v posledních dvou letech zúčastnili, byly integrování ICT do výuky a studia (36 %), sdílení a posuzování elektronických zdrojů s ostatními učiteli (31 %) a školení k softwaru pro konkrétní předmět (28 %). Hospitace v hodinách jiných učitelů, kteří využívají ICT při výuce, sice patřila také k nejčastějším aktivitám, ovšem v mezinárodním srovnání je Česká republika zároveň o více než 10 p. b. pod průměrem zemí ICILS (ten činí 46 %). V porovnání se zahraničními kolegy se čeští učitelé také výrazně méně účastnili úvodních kurzů práce s internetem, což však může být dáno i tím, že takový kurz navštívili již před více než dvěma lety.