40 nebo program zaměřený na procvičení určitých dovedností (66 %, oproti 46 % učitelů z víceletých gymnázií), elektronické výukové hry (38 %, oproti 24 % učitelů z víceletých gymnázií) a interaktivní elektronické vzdělávací programy (67 %, oproti 49 % učitelů z víceletých gymnázií).Kromě toho, jaké nástroje jsou ve výuce používány, šetření ICILS zjišťovalo, jak často z pohledu učitelů žáci z referenční třídy využívají ICT během konkrétních aktivit. Nejčastějšími aktivitami, při nichž žáci využívají ICT, jsou vyhledávání informací na dané téma s použitím externích zdrojů (21 %), práce na krátkodobých úkolech (17 %), odevzdání dokončené práce k ohodnocení (12 %), posuzování vyhledaných informací (11 %) a samostatná práce se studijními materiály vlastním tempem (11 %). Čeští žáci se ve všech nabízených aktivitách, při kterých používají ICT, pohybují pod mezinárodním průměrem. U vybraných aktivit to blíže ukazuje graf 6.6. GRAF 6.6 JAK ČASTO UČITELÉ ZAŘAZUJÍ ICT DO VYBRANÝCH VÝUKOVÝCH AKTIVIT ŽÁKŮ21 %17 %12 %11 %11 %9 %46 %50 %43 %47 %45 %38 %32 %33 %44 %42 %43 %52 %0 %20 %40 %60 %80 %100 %Vyhledávání informací na dané téma s použitím externích zdrojůPráce na krátkodobých úkolech Odevzdání dokončené práce k ohodnocení Posuzování vyhledaných informací Samostatná práce se studijními materiály vlastním tempem Práce na dlouhodobých projektech Často Občas Nikdy Mezinárodní průměr v odpovědi \"často\"V šetření ICILS bylo dále zjišťováno, jak často učitelé využívají ICT v rámci vlastních aktivit během výuky. Otázka se opět vztahovala k referenční třídě. Zatímco předchozí otázka sledovala, jak často jsou ICT zapojeny učitelem do aktivit samotných žáků, nyní bylo cílem zjistit, jak jsou ICT zařazeny do výukových aktivit, které provádí sám učitel. Z grafu 6.7 je patrné, že jednoznačně nejoblíbenější výukovou aktivitou, v níž učitelé používají ICT (31 % uvedlo často), je prezentace informací prostřednictvím přímé výuky ve třídě. K dalším aktivitám, při nichž více než desetina učitelů používá často ICT, patří osvojování dovedností pomocí opakování příkladů (14 %) a poskytování zpětné vazby žákům (11 %). Kromě aktivity „prezentace informací prostřednictvím přímé výuky ve třídě“ zařazují čeští učitelé ICT do výukových aktivit méně často než je průměr zemí ICILS.