31 TABULKA 5.2 JAK ČASTO SE POUŽÍVÁ POČÍTAČ VE ŠKOLE V JEDNOTLIVÝCH PŘEDMĚTECH Předmět Druh školy Základní škola Víceleté gymnázium Český jazyk Nikdy 58 %V některých hodinách 36 %Nikdy 79 %V některých hodinách 18 %Cizí jazyk Nikdy 37 %V některých hodinách 52 %Zjištěn rozdíl ve výsledku (541 a 553) 28 Nikdy 58 %V některých hodinách 36 %Matematika Nikdy 63 %V některých hodinách 29 %Nikdy 83 %V některých hodinách 12 %Přírodní vědy (věda obecně, fyzika, chemie, biologie, geologie, vědy o Zemi)Nikdy 44 %V některých hodinách 42 %Nikdy 57 %V některých hodinách 27 %Humanitní vědy / předměty (dějepis, zeměpis, občanská výchova, právo, ekonomie atd.)Nikdy 42 %V některých hodinách 44 %Zjištěn rozdíl ve výsledku (544 a 552)Nikdy 61 %V některých hodinách 26 %Umělecké předměty (výtvarná, hudební, dramatická výchova, tanec atd.)Nikdy 69 %V některých hodinách 25 %Nikdy 70 %V některých hodinách 24 %Informační a komunikační technologie Nikdy 25 %V některých hodinách 19 %Ve většině hodin 10 %V každé nebo téměř každé hodině 31 %Tento předmět nemám 15 % Zjištěn rozdíl ve výsledku mezi „každou nebo téměř každou hodinou“ a „v některých“/„ve většině hodin“ (561, 534/537)Nikdy 12 %V některých hodinách 7 %Ve většině hodin 6 %V každé nebo téměř každé hodině 62 %Tento předmět nemám 13 %Jaké počítačové činnosti se žáci naučili ve škole Do žákovského dotazníku byla dále zařazena otázka zjišťující, jestli se žáci naučili ve škole provádět vybrané úkony. Jak dokládá tabulka 5.3, celkově se jednotlivé zjišťované činnosti ve škole naučila častěji děvčata (s výjimkou posuzování důvěryhodnosti informací). V případě uvádění odkazů na internetové zdroje nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl ve výsledku testu mezi dívkami a chlapci, kteří uvedli ano, a těmi, kteří uvedli, že se uvádět odkazy na internetové zdroje ve škole nenaučili.28 Rozdíl v testu mezi příslušnými dvěma skupinami žáků.