27 GRAF 4.5 DOSAŽENÝ VÝSLEDEK V TESTU PRO SKUPINY ŽÁKŮ S NEJVYŠŠÍM A NEJNIŽŠÍM ZÁJMEM O ICT 300 350 400 450 500 550 600 Ontario (Kanada)Austrálie Česká republika Korejská republika Norsko Polsko NF & LB (Kanada)Německo Slovensko Chorvatsko Ruská federace Slovinsko Litva Chile Thajsko Turecko Výsledek v testu 1. tercil (žáci s nejnižším zájmem o ICT)3. tercil (žáci s nejvyšším zájmem o ICT)Rozdíl mezi 1. a 3. tercilem není statisticky významný Další zajímavé srovnání nabízí graf 4.6, který shrnuje míru používání počítače mimo školu pro různé účely26. Hraní her, poslouchání hudby, vyhledávání informací o tom kam jít nebo co dělat na internetu jsou příklady činností hodnocených v rámci tzv. volnočasových aktivit. Podíl žáků, kteří tyto aktivity vykonávají alespoň jednou týdně, je nejvyšší v Rusku, Polsku, Chorvatsku a na Slovensku, přičemž v České republice je také nadprůměrný. Používání počítačů pro studijní účely zahrnuje např. přípravu referátů nebo slohových úloh, přípravu prezentací či spolupráci s jinými žáky. Podíl žáků, kteří tyto aktivity vykonávají alespoň jednou měsíčně, je nejvyšší v Thajsku, Rusku a Austrálii a naopak nejnižší podíl takových žáků byl zjištěn v Korejské republice, Chorvatsku a Německu. Česká republika patří spolu s Chorvatskem a Polskem k zemím s nadprůměrnou četností využívání počítače pro volnočasové aktivity a zároveň s podprůměrnou četností využívání počítače pro účely studijní.26 Na základě vybraných položek z žákovského dotazníku byla vytvořena škála, jejíž mezinárodní průměr činí 50 a směrodatná odchylka 10. Nadprůměrné využívání počítače pro dané účely koresponduje s hodnotou škály vyšší než 50 a naopak, podprůměrná četnost využívání počítače koresponduje s hodnotou nižší než 50.