24 GRAF 4.2 PODÍL ŽÁKŮ (V %), KTEŘÍ MAJÍ DOMA PŘÍSLUŠNÝ POČET POČÍTAČŮ (ZAHRNUJE STOLNÍ I PŘENOSNÉ POČÍTAČE) 31 28 2 4 2 4 7 6 3 2 2 2 39 31 33 30 29 25 24 24 21 18 13 13 10 5 5 4 19 19 33 33 31 31 31 24 24 27 28 26 22 11 9 10 6 11 23 32 32 38 40 44 45 48 52 58 60 66 82 84 85 92 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Turecko Thajsko Korejská republika Litva Chorvatsko Ruská federace Polsko Chile Průměr ICILS Slovensko Slovinsko Česká republika Německo Ontario (Kanada)NF & LB (Kanada)Austrálie Norsko Žádný Jeden Dva Tři a více Z grafu 4.2 je patrné, že s výjimkou Turecka a Thajska žijí téměř všichni žáci zúčastněných zemí v domácnosti, kde je používán minimálně jeden počítač. Tři a více počítačů jsou využívány ve více než 80 % domácností u žáků v Norsku, Austrálii a v obou kanadských provinciích. Ve všech zapojených zemích platí, že s rostoucím počtem počítačů doma roste také průměrný bodový výsledek žáků v testu – s každým přibývajícím počítačem v domácnosti se výsledek zvyšuje v průměru o 12 bodů. V České republice je tento nárůst osmibodový (viz graf 4.3).Ve všech zúčastněných zemích byl rovněž zjištěn pozitivní vliv dostupnosti internetového připojení v domácnosti na úspěšnost v testu. Je však třeba říci, že podíl žáků, kteří doma nedisponují připojením k internetu, byl ve většině zemí zanedbatelný (s výjimkou Chile, Thajska a Turecka činil 1 až 3 %).