19 Rozdíly v zastoupení žáků na této úrovni jsou však nepatrné a řadí žáky České republiky na šestou pozici (čtvrté úrovně dosáhla 3 % českých žáků). Nejvyšší podíl žáků na čtvrté úrovni byl zjištěn v Korejské republice a kanadské provincii Ontario (5 %). Klíčový je v České republice podíl žáků na třetí dovednostní úrovni, který je ve srovnání s ostatními zúčastněnými zeměmi nejvyšší (34 %), a zároveň si lze všimnout, že podíl českých žáků, kteří nedosáhli první úrovně, je nejnižší (2 %). Právě tato kategorie byla naopak v nejvyšší míře zastoupena v Thajsku a Turecku, kde do ní spadají celé dvě třetiny žáků. Ve všech ostatních zúčastněných zemích je nejčastěji zastoupena druhá dovednostní úroveň.GRAF 3.3 ROZDÍL VE VÝSLEDCÍCH CHLAPCŮ A DÍVEK V TESTU Výsledek dívek Výsledek chlapců38 35 29 25 25 24 23 18 17 16 15 13 13 13 12 9 2 15 25 20 6 350 400 450 500 550 600 Korea NF & LB (Kanada)Slovinsko Chile Ontario (Kanada)Austrálie Norsko Průměr ICILS Litva Německo Chorvatsko Polsko Slovensko Ruská federace Česká republika Thajsko Turecko Dánsko Hongkong (Čína)Nizozemsko Švýcarsko Výsledek v testu Země nesplňující kritéria návratnosti Graf 3.3 znázorňuje rozdíly ve výsledcích mezi dívkami a chlapci v jednotlivých zemích. Ve všech zemích platí, že dívky dosáhly v testu informační a počítačové gramotnosti ve srovnání s chlapci lepšího výsledku, přičemž s výjimkou Thajska a Turecka byl ve všech zemích tento rozdíl statisticky významný. Průměrný rozdíl činil v zúčastněných zemích 18 bodů (dívky dosáhly v testu průměrně 509 bodů, zatímco chlapci 491 bodů). Největší rozdíly byly zjištěny v Korejské republice (38 bodů), kanadské provincii Newfoundland a Labrador (35 bodů) a ve Slovinsku (29 bodů). Dívky v České republice předčily svým průměrným výsledkem 559,2 bodů chlapce, kteří dosáhli průměrného výsledku 547,6 bodů, nicméně tento 12bodový rozdíl byl ve srovnání s ostatními zeměmi jeden z nejnižších. Obdobně nízký rozdíl byl zaznamenán v Rusku, na Slovensku a v Polsku.