67 Příloha Příloha Příloha Příloha B Předběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informačníPředběžné vymezení úrovní počítačové a informační gramotnostigramotnostigramotnostigramotnostigramotnostigramotnostigramotnosti Počítačová a informační gramotnost není kompetence, kterou žáci buď ovládají, nebo neovládají. Lze si ji představit jako škálu, jejímuž dolnímu konci odpovídají nejzákladnější a hornímu konci vysoce rozvinuté vědomosti a dovednosti práce s počítačem a s informacemi. V šetření ICILS je škála rozdělena do pěti úrovní, které vyjadřují různou míru rozvoje počítačové a informační gramotnosti. Žáci nacházející se na určité úrovni ovládají vědomosti a dovednosti na svojí úrovni a také na všech úrovních ležících pod ní. Níže uvedený popis vědomostí a dovedností charakteristických pro každou z pěti definovaných úrovní může přispět k lepšímu porozumění obsahu počítačové a informační gramotnosti. Vzhledem k tomu, že dosud nejsou k dispozici data z hlavního šetření, je tento popis pouze předběžný. Vychází ze škály ICT gramotnosti vytvořené na základě výsledků více než 6000 australských žáků 6. a 10. ročníku, kteří vyplňovali modulární test s podobným zaměřením jako ICILS (viz ACARA, 2012). Pro potřeby šetření ICILS byl popis úrovní upraven tak, aby pokrýval obě sledované oblasti počítačové a informační gramotnosti. Obecný popis dovedností je na každé úrovni ilustrován konkrétními příklady úloh, jejichž obtížnost odpovídá dané úrovni. Definitivní popis úrovní bude vypracován po realizaci šetření ICILS na základě skutečných výsledků žáků v hlavním šetření. Ten se pak stane východiskem pro popis empiricky podložené škály počítačové a informační gramotnosti, která bude použita pro prezentaci výsledků šetření ICILS 2013.