51 Školní dotazníky V šetření ICILS jsou použity dva komplementární školní dotazníky – dotazník pro ředitele škol a dotazník pro školní koordinátory ICT. Ačkoli podle původního záměru mají tyto dotazníky vyplňovat dvě různé osoby, v malých školách, které nemají jmenovaného žádného koordinátora ICT, je může vyplnit jedna a tatáž osoba. Oba dotazníky shromažďují údaje, které doplní informace získané od učitelů o další zjištění související s druhou výzkumnou otázkou: Jaké charakteristiky škol a vzdělávacích systémů souvisejí s úspěšností žáků v oblasti počítačové a informační gramotnosti? Data ze školních dotazníků rovněž přispějí k popisu kontextu, v němž v jednotlivých zemích probíhá školní počítačové a informační vzdělávání. Dotazník pro ředitele Ředitelé poskytují všeobecné informace o postoji školy k používání ICT ke vzdělávacím účelům. Mimoto zodpovídají několik otázek týkajících se školy jako takové. Dotazník pokrývá následující témata: osobní charakteristiky ředitele včetně jeho názorů a zkušeností s používáním ICT, charakteristiky školy (počet žáků včetně podílu chlapců a dívek, počet ročníků, charakteristiky obce, kde škola sídlí, zřizovatel školy, zaměření školy), řízení ICT ve škole, podpora využívání ICT ke vzdělávacím účelům, možnosti dalšího vzdělávání učitelů školy v oblasti práce s ICT. Dotazník pro školní koordinátory ICT Dotazník pro koordinátory ICT poskytuje přesnější údaje o dostupnosti a používání ICT ve školách, které doplňují informace o celkovém přístupu školy získané od ředitelů. Konkrétně obsahuje otázky: o výpočetní technice a dalších elektronických výukových zdrojích, které má škola k dispozici (počet počítačů různého typu, dostupnost počítačů pro žáky,