50 Dotazník pro učitele Tento dotazník zjišťuje názory učitelů na zavádění ICT do škol a jejich osobní zkušenosti s využíváním ICT ke vzdělávacím účelům. Data získaná prostřednictvím dotazníku pro učitele umožní spolu s daty z dotazníků pro ředitele škol a školní koordinátory ICT odpovědět na druhou výzkumnou otázku: Jaké charakteristiky škol a vzdělávacích systémů souvisejí s úspěšností žáků v oblasti počítačové a informační gramotnosti? Lze předpokládat, že četnost a způsoby využívání ICT ve školách mají vliv na rozvoj počítačové a informační gramotnosti žáků. Informace zjišťované pomocí dotazníku pro učitele budou rovněž využity k vytvoření celkového přehledu o využívání ICT k výukovým účelům v různých zemích a různých vyučovacích předmětech. Šetření ICILS neumožňuje propojit informace získané od učitelů s jednotlivými žáky, zjištěné informace však mohou být použity k vytvoření souhrnných školních indikátorů, s nimiž se bude pracovat v dvouúrovňových regresních analýzách. Cílová učitelská populace šetření ICILS je definována jako „všichni učitelé“, kteří na vybraných školách vyučují běžné školní předměty ve zkoumaném ročníku (zpravidla v 8. ročníku). V každé škole je z této cílové populace náhodně vybráno až 15 učitelů.4 Výběr této velikosti umožní vytvořit: odhady školních charakteristik s přesností dostatečnou k provádění analýz, které zkoumají vztahy školních proměnných s výsledky žáků, a odhady populačních charakteristik s podobnou mírou přesnosti jako odhady populačních charakteristik vytvořené na základě žákovských dat. Dotazník pro učitele obsahuje otázky týkající se osobních a profesních charakteristik učitelů, jejich zkušeností s používáním ICT obecně i při výuce žáků testovaného ročníku, jejich názorů na dostupnost a používání ICT ve škole a absolvovaných vzdělávacích kurzů zaměřených na používání ICT k výukovým účelům. 4 V malých školách budou do šetření nejspíše zařazeni všichni učitelé žáků cílového ročníku.