47 Při hodnocení formálního zpracování informačního produktu se postupuje podle kritérií, která jsou hierarchicky uspořádána podle toho, nakolik žáci využili možnosti příslušné počítačové aplikace (např. barvy, formátování textu, obrázky, celkový vzhled stránky apod.) k dosažení co nejvyššího komunikačního účinku. Při hodnocení kvality informací se sleduje práce žáků s informacemi, například jak žáci informace upravili, zda jsou informace uvedené ve výsledném produktu relevantní a přesné nebo zda jsou vhodně zvolené pro danou cílovou skupinu. Při hodnocení se zohledňují pouze informace, které mají žáci k dispozici v příslušném testovém modulu. Nejvyšší bodové hodnocení získají žáci, kteří prokážou schopnost využívat počítačové aplikace k vytvoření atraktivního a sdělného informačního produktu. Naopak nejmenším počtem bodů budou hodnoceny práce, v nichž žáci nevyužili možnosti počítačových aplikací nebo s nimi pracovali nahodile na úkor srozumitelnosti výsledného produktu (např. použití nedostatečně kontrastních barev nebo překrývání textu). Z výše uvedeného je zřejmé, že složité tvůrčí úlohy pokrývají několik aspektů počítačové a informační gramotnosti zároveň. Vzorová úloha 6 se vztahuje k aspektům 2.1 (přetváření informací), 2.2 (vytváření informací) a 2.3 (sdílení informací). 4.3 Rozložení testových úloh v šetření ICILS Při tvorbě testových úloh se vycházelo z koncepce počítačové a informační gramotnosti (viz výše kapitola 2), která je teoretickým základem pro vymezení obsahu šetření. Úlohy byly vytvářeny tak, aby pokrývaly receptivní i produktivní oblast a všechny aspekty počítačové a informační gramotnosti. Výsledné rozložení testových úloh podle oblastí a aspektů je uvedeno v tabulce 3.