44 Ve vzorové úloze 3 mají žáci změnit nastavení dokumentu ve sdíleném pracovním prostoru tak, aby umožnili přístup k dokumentu pouze omezené skupině lidí. Nejprve musí kliknout na odkaz „Nastavení/sdílení“ a potom provést změnu v dialogovém oknu. Žáci pracují pouze se softwarovými příkazy, proto je úloha zařazena do aspektu 1.1 (používání počítačů). V nelineárních úlohách mohou žáci provádět jednotlivé příkazy v různém pořadí. Příkladem nelineární dovednostní úlohy je vzorová úloha 4 (obr. 7). V této úloze mají žáci najít objekt (rostlinu), který vyhovuje zadaným kritériím. K tomu mají použít filtry v internetové databázi a navíc musí interpretovat krátké textové pasáže. Úloha tedy vyžaduje jistou míru zpracování informací, a proto je zařazena do aspektu 1.3 (zacházení s informacemi). Internetové databáze zpravidla obsahují příliš mnoho prvků, aby je bylo možné prohledávat manuálně. Proto je účelné používat filtry (v jakémkoli pořadí), které vyhledávání usnadní. V tomto modelovém příkladu je databáze malá a vhodnou rostlinu lze najít jejím postupným procházením. Žáci, kteří použijí filtry, však získají vyšší bodové hodnocení. Ti, kteří určí správnou rostlinu bez použití filtrů, dostanou menší počet bodů. Obrázek 7. Vzorová úloha 4 (nelineární dovednostní úloha)