42 odpovědí. V šetření ICILS se přetahování používá například k třídění informací do skupin nebo k přiřazování vlastností k objektům. Obrázek 5. Vzorová úloha 2 (otázka s tvorbou odpovědi) Vzorová úloha 2 předkládá žákům neinteraktivní vyobrazení webové stránky obsahující komentáře uživatelů internetového diskusního fóra. Úvodní materiál obsahuje vzájemně si odporující informace v podobě dvou protikladných diskusních příspěvků. Žáci si musí uvědomit, že k informacím publikovaným na internetu je třeba přistupovat kriticky, proto se úloha vztahuje k aspektu 1.2 (získávání a posuzování informací). Žáci v ní mají za úkol navrhnout postup, jak by zjistili, která informace je nejpřesnější. Na otázku odpovídají vlastními slovy do textového pole ve spodní části testového rozhraní a jejich odpovědi jsou vyhodnocovány vyškolenými hodnotiteli podle předem vypracovaného návodu. Úlohy dovednostního typu V dovednostních úlohách žáci neodpovídají na otázky, ale provádějí činnosti v interaktivních simulacích běžných počítačových programů nebo v univerzálních aplikacích. V některých úlohách provádějí žáci jen jeden úkon (např. kopírování, vkládání nebo otvírání internetového prohlížeče), v jiných musí vykonat sled po sobě jdoucích kroků (např.