26 Širší prostředí Vzdělávací systém Dostupnost ICT Školní/třídní prostředí Charakteristiky školy Školní ICT kurikulum Dostupnost ICT Domácí prostředí Socioekonomické zázemí Dostupnost ICT Žák Charakteristiky Širší prostředí Vzdělávací politika a kurikulum počítačové a informační gramotnosti Školní/třídní prostředí Používání ICT při výuce Používání ICT učiteli Domácí prostředí Používání ICT doma Žák Procesy učení Počítačová a informační gramotnost Okolnosti Procesy Výsledky Základní uspořádání kontextových faktorů ve vztahu k výsledkům žáků v oblasti počítačové a informační gramotnosti znázorňuje obrázek 2. Každá skupina faktorů je doplněna o konkrétní příklady proměnných. Obousměrná šipka mezi procesy a výsledky naznačuje možné zpětnovazební působení mezi procesem učení a dosaženými výsledky. Jednosměrná šipka mezi okolnostmi a procesy naznačuje předpokládaný jednosměrný vztah na každé z uvažovaných rovin. Obrázek 2. Kontext rozvoje počítačové a informační gramotnosti Sledované kontextové proměnné lze ve shodě s tímto obecným koncepčním modelem uspořádat do tabulky, v níž okolnosti a procesy budou tvořit sloupce a různé roviny prostředí budou tvořit řádky. Tabulka 1 uvádí v každém políčku konkrétní příklady relevantních