21 Schopnost vytvářet informace v počítačovém prostředí může být hodnocena například těmito úlohami: použít jednoduchý grafický program k vytvoření pozvánky na oslavu narozenin, navrhnout a napsat prezentaci, která vysvětlí klíčové okamžiky určité historické události, použít dané informace k napsání zprávy, která bude obsahovat text, data a grafické prvky. Kvalita vytvořených informačních produktů zpravidla souvisí s tím, jak je strukturován jejich obsah (zda zachovává logický sled a zda je dobře srozumitelný) a zda jsou použity grafické prvky (např. obrázky a formátování), které zvyšují přehlednost prezentovaných informací. Ačkoli ve skutečných informačních produktech bývá jejich obsah vytvářen zároveň s grafickou podobou, v šetření ICILS jsou tato dvě hlediska hodnocena samostatně jako dvě různé stránky procesu vytváření informací. Aspekt 2.3 – Sdílení informací Tento aspekt počítačové a informační gramotnosti se zaměřuje na používání počítačů ke komunikaci a k výměně informací s jinými lidmi. Šetření ICILS hodnotí znalosti žáků o různých počítačových komunikačních platformách, jako je e-mail, wiki (volně editovatelný web), blog, chat, aplikace pro sdílení souborů nebo internetové sociální sítě. Vzhledem k velice rychlému vývoji v této oblasti se aspekt 2.3 soustředí hlavně na znalost sociálních konvencí při sdílení informací a na vyšších úrovních počítačové a informační gramotnosti také na sociální dopady elektronického sdílení informací. Vědomosti a dovednosti řazené do aspektu sdílení informací mohou být v testu hodnoceny například následujícími úlohami: určit hlavní rozdíly mezi různými počítačovými komunikačními platformami, použít software k šíření informací (např. připojit soubor jako přílohu k e-mailu nebo přidat či upravit obsah otevřeného webu typu wiki), posoudit vhodnost informací v daném kontextu, vybrat nejvhodnější komunikační platformu pro určitý účel,