16 Obrázek 1. Struktura počítačové a informační gramotnosti ve studii ICILS Rozdělení počítačové a informační gramotnosti do dvou oblastí nenaznačuje žádný směr analýzy dat či prezentování výsledků (např. vytvoření dvou dílčích škál). Spíše vyjadřuje dva hlavní způsoby používání počítačů jako nástrojů pro získávání a pro vytváření informací. Každý ze sledovaných aspektů je zařazen do té oblasti, s níž toho má více společného, třebaže může částečně zasahovat i do druhé oblasti. V příloze B je počítačová a informační gramotnost rozdělena do pěti úrovní, jichž mohou žáci dosáhnout. V každé úrovni jsou pro každou oblast popsány obecné schopnosti a dovednosti žáků, kteří se nacházejí na příslušné úrovni (ilustrované konkrétními příklady Počítačová a informační gramotnost je schopnost jedince používat počítače k vyhledávání, vytváření a sdělování informací s cílem zapojit se do dění doma, ve škole, na pracovišti a ve společnosti. Oblast 1 Shromažďování informací a zacházení s informacemi Aspekt 1.1 Používání počítačů Aspekt 1.2 Získávání a posuzování informací Aspekt 1.3 Zacházení s informacemi Oblast 2 Vytváření a sdílení informací Aspekt 2.1 Přetváření informací Aspekt 2.2 Vytváření informací Aspekt 2.3 Sdílení informací Aspekt 2.4 Bezpečné používání informací