14 znalosti týkající se praktického používání počítačů. Součástí některých definic jsou také postoje k počítačům (Richter, Naumann a Groeben, 2000; Wilkinson, 2006). Vzhledem k tomu, že digitální technologie jsou v dnešní době hlavním nástrojem zpracovávání informací, převzaly nejnovější koncepty informační gramotnosti některé prvky z konceptů počítačové gramotnosti (viz např. Cartelli, 2009). Postupem času se koncepty počítačové gramotnosti a informační gramotnosti navzájem přiblížily natolik, že lze hovořit o souborné ICT gramotnosti, případně digitální gramotnosti. V návaznosti na dostupnou literaturu zabývající se ICT gramotností (tedy gramotností související s informačními a komunikačními technologiemi) navrhli autoři studie ICILS následující definici počítačové a informační gramotnosti: Počítačová a informační gramotnost je schopnost jedince používat počítače k vyhledávání, vytváření a sdělování informací s cílem zapojit se do dění doma, ve škole, na pracovišti a ve společnosti. Tato definice spojuje technické dovednosti (počítačovou gramotnost) s intelektuálními schopnostmi (běžné typy gramotnosti včetně informační gramotnosti) při vykonávání komunikačních činností, které jsou vysoce závislé na kontextu, v němž komunikace probíhá.