5 Podíl žáků pod první dovednostní úrovní je naopak nejvyšší v Thajsku a Turecku (spadají sem dvě třetiny žáků). Ve všech ostatních zúčastněných zemích je nejčastěji zastoupena druhá dovednostní úroveň.Při bližším pohledu na výsledky českých žáků se ukazuje, že žáci základní školy jsou na nejvyšší dovednostní úrovni zastoupeni jen málo, zatímco žáků víceletého gymnázia je takových desetina. Naopak, žáci víceletého gymnázia prakticky nejsou zastoupeni na nejnižší dovednostní úrovni a pod ní. ICT VE ŠKOLE V rámci šetření ICILS měli učitelé zhodnotit podmínky využívání ICT při výuce v jejich škole. Čeští učitelé vnímají ICT zázemí vůbec nejpozitivněji ze všech zúčastněných zemí (na škále s mezinárodním průměrem 50 dosáhli výrazně podprůměrného skóre 42). Pouze 13 % českých učitelů (nejméně ze všech zúčastněných zemí) souhlasilo s tím, že nemají dostatečnou technickou podporu kolegů starajících se o ICT vybavení (v zúčastněných zemích se jednalo průměrně o 45 % učitelů). Pouze 17 % českých učitelů nemá dle svého vyjádření dostatečné podmínky pro rozvíjení vlastních odborných znalostí práce s ICT (tento podíl je rovněž ze všech zapojených zemích nejnižší; mezinárodní průměr činí 40 %). V České republice je též nejnižší podíl učitelů (22 %), kteří se domnívají, že jejich škola nemá dostatečné ICT vybavení (v mezinárodním průměru se jedná o 42 % učitelů).4045505560AustrálieČeská republikaChileChorvatskoKorejská republikaLitvaNF & LB (Kanada)PolskoRuská federaceSlovenskoSlovinskoThajskoTureckoMezinárodní průměr ICILS2152512430642110 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Základní školaVíceleté gymnáziumPod úrovní 1Úroveň 1Úroveň 2Úroveň 3Úroveň 4 ZASTOUPENÍ ČESKÝCH ŽÁKŮ NA DOVEDNOSTNÍCH ÚROVNÍCH DLE DRUHU ŠKOLY JAK UČITELÉ VNÍMAJÍ ICT ZÁZEMÍ VE ŠKOLE