4 Dívky v České republice předčily svým průměrným výsledkem 559,2 bodů chlapce, kteří dosáhli průměrného výsledku 547,6 bodů, nicméně tento 12bodový rozdíl byl ve srovnání s ostatními zeměmi jeden z nejnižších. Rozdíl mezi dívkami a chlapci byl o něco vyšší v rámci víceletých gymnázií (dívky dosáhly v průměru o 19 bodů více) než v rámci základních škol (zde rozdíl činil 9 bodů). Průměrný výsledek žáků víceletých gymnázií byl ve srovnání se žáky základních škol vyšší o 58 bodů.ZASTOUPENÍ ŽÁKŮ NA DOVEDNOSTNÍCH ÚROVNÍCH Na základě výsledku v testu byli žáci zařazeni do čtyř dovednostních úrovní. Zatímco žáci na první úrovni prokázali pouze základní ovládnutí práce s technologiemi, žáci zařazení do čtvrté úrovně disponují velmi pokročilými znalostmi a dovednostmi.Rozdíly v zastoupení žáků na čtvrté (nejvyšší) úrovni jsou nepatrné a řadí žáky České republiky na šestou pozici (čtvrté úrovně dosáhla 3 % českých žáků). Nejvyšší podíl žáků na této úrovni byl zjištěn v Korejské republice a kanadské provincii Ontario (5 %). V České republice je klíčový podíl žáků na třetí dovednostní úrovni, který je ve srovnání s ostatními zúčastněnými zeměmi nejvyšší (34 %). Zároveň si lze všimnout, že podíl českých žáků, kteří nedosáhli první úrovně, je nejnižší (2 %). Druh školy Průměrný výsledek v testu Základní škola Víceleté gymnázium Celkem 546 604 Dívky 550 613 Chlapci 541 594 9456725129171171518864671918182024131921272325223030282324364242424048464041384245394047118303230292534272521212124151316255444 32220 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Korejská republikaOntario (Kanada)AustráliePolskoNF & LB (Kanada)Česká republikaNorskoSlovenskoRuská federacePrůměr ICILSChorvatskoNěmeckoLitvaChileSlovinskoThajskoTurecko4158617231924463741453023292323420 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %DánskoHongkong (Čína)NizozemskoŠvýcarskoZemě nesplňující kritéria návratnostiPod úrovní 1Úroveň 1Úroveň 2Úroveň 3Úroveň 4 ZASTOUPENÍ ŽÁKŮ NA DOVEDNOSTNÍCH ÚROVNÍCH PRŮMĚRNÝ VÝSLEDEK ČESKÝCH ŽÁKŮ PODLE POHLAVÍ A DRUHU ŠKOLY