27 Řadu praktických metodických příruček pro učitele věnovaných novým informačním systémům InspIS, které Česká školní in-spekce v uplynulém období vy-dala a distribuovala zejména prostřednictvím vzdělávání v mo- bilních vzdělávacích centrech České školní inspekce k potenci-álním uživatelům, uzavřel na jaře manuál k modulu InspIS SET e-learning. Záměrem příručky je podat uživatelům srozumitelně a jed-PROJEKTOVÉ VÝSTUPY ČŠI Integrace a inkluze - zkušenos-ti z Evropských škol a evrop-ských zemí | 12. května 2015 Seminář poskytl účastníkům z řad zástupců škol a školských zařízení, odborných školských asociací, neziskových organi-zací, akademického sektoru, školských odborů, dále zástup-ci institucí veřejné správy, mj. MŠMT, ČŠI, Kanceláře veřejné-ho ochránce práv, Úřadu vlády ČR a Poslanecké sněmovny Par-lamentu ČR přehled o aktuál-ních přístupech k problematice inkluze, integrace a vzdělávání dětí a žáků se SVP v širším slova smyslu, se zaměřením na etnic-ODBORNÉ SEMINÁŘE ČŠI V rámci předsednictví České republiky v systému Evropských škol uspořádala Česká školní inspekce dva odborné semináře s mezinárodní účastí.| Mezinárodní semináře jako součást českého předsednictví v systému Evropských škol | Metodické příručky pro práci s informačními systémy noduše přehled a návod k využití všech funkcionalit, které nabízí e-learningový modul inspekční-ho systému elektronického tes-tování InspIS SET. Publikace je určena všem učitelům, kteří se chtějí zabývat tvorbou e-learnin-gových kurzů pro své žáky. Pro přípravu e-learningových kur-zů, úloh nebo domácích úkolů pro žáky potřebují učitelé vedle dovedností didaktického zpra-cování učiva zvládnout funkce a využít možnosti nástrojů e-le-arningu. Právě to nová příručka umožňuje. Praktický manuál byl vydán v menším akčním formátu B5, obsahuje přes 80 návodných náhledů do popisované aplikace.Všechny metodické příručky pro učitele určené k práci s in-formačními systémy České škol-ní inspekce jsou ke stažení na webových stránkách ČŠI. V pří-padě zájmu lze rovněž požádat o tištěnou verzi. • • •ká, sociální, kulturní nebo teri-toriální specifika, která je třeba při vzdělávání zohledňovat. Kromě našich odborní-ků (D. Musilová, inspektorka pro předškolní a primární cyklus EŠ, J. Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK) vystoupili také zahraniční hosté ze Švédska, Portugalska a Finska. V závěrečné části semináře jeho účastníci diskutovali s domá-cími i zahraničními experty o různých aspektech podpo-ry poskytované žákům se SVP a o aplikovatelnosti zahranič-ních zkušeností do české vzdě-lávací praxe.Vzdělávání dětí v mateřských školách | 3. června 2015 Více než 60 hostů z řad inspekč-ních pracovníků ČŠI zástupců škol a školských zařízení, odbor-ných školských asociací, nezis-kových organizací, akademic-kého sektoru, školských odborů i rezortních organizací MŠMT a zahraničních hostů se věnova-lo hlavním principům předškol-ního vzdělávání ve specifickém prostředí Evropských škol. Diskuze byla zaměřena zejmé- na na možné přístupy, které by bylo možné implementovat do systému předškolního vzdělává- ní v České republice. • • •