24 PROJEKTOVÝ ZÁMĚR ČŠI rů, kteří budou s novými meto-dami, postupy a nástroji v rámci systému pracovat. Projekt pod-poří spolupráci škol, zřizovatelů a ostatních partnerů na daném území při přípravě a realizaci společných aktivit zaměřených na zvyšování kvality vzdělávání, s ohledem na podporu spraved-livého přístupu ke vzdělávání a s ohledem na posílení doved-ností v oblasti strategického říze-ní vzdělávacího procesu na všech úrovních.JEDNÁNÍ ČŠI Ústřední školní inspektor To-máš Zatloukal a jeho náměstek Ondřej Andrys se 28. května setkali s vedoucími představite- li pedagogických fakult z Masa-rykovy univerzity v Brně, Os-travské univerzity v Ostravě, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Západočeské univerzity v Plzni a Univerzity Hradec Krá-lové.V průběhu jednání byla de-tailně představena koncepce, taktiky a orientace inspekční činnosti, včetně metod, postupů a nástrojů pro hodnocení kva-lity a efektivity vzdělávání. Zá-stupci fakult byli seznámeni s nástroji využitelnými přímo jed-notlivými školami nebo přímo jednotlivými pedagogy v rám- ci jejich vzdělávací praxe a do-šlo i na prezentaci informačních Projekt kromě výstupů projek-tu NIQES využije také všechny relevantní a související výstupy z projektů dosud realizovaných v rámci končícího Operačního programu Vzdělávání pro kon-kurenceschopnost a naváže na dosavadní účast v jednotlivých cyklech stěžejních mezinárod-ních šetření výsledků žáků. Tr-valá udržitelnost projektu bude zajištěna užíváním zavedených metod, postupů a nástrojů všemi aktéry podílejícími se na realiza-ci počátečního vzdělávání, jejich implementací do hodnoticích činností České školní inspekce i do vlastního hodnocení škol. Většina projektových výstupů bude konstruována tak, aby byla využitelná nejen pro hodnocení vzdělávání ze strany České školní inspekce, ale také v přímé praxi ostatních článků tvořících české počáteční vzdělávání. Projekt počítá s pětiletou rea-lizací a s rozpočtem ve výši cca 250 000 000 Kč. • • •| Konzultace s představiteli pedagogických fakult systémů, které ČŠI vyvinula a využívá při své činnosti, z nichž většina je už k dispozici k využití také v přímé praxi jednot-livých škol.Představitelům pedagogických fakult byl zároveň prezen-tován model kvalitní školy a návrh inovovaných kritérií pro hodnocení podmínek, průbě-hu a výsledků vzdělávání, včet-ně dalších nástrojů, které budou implementaci kritérií doprová-zet. Zástupci ČŠI se s představi-teli pedagogických fakult rov-něž dohodli na užší spolupráci při přípravě učitelů, zejména v oblasti seznamování s činnos-tí, metodami, postupy a nástroji České školní inspekce a v oblas-ti hodnocení kvality a efektivity vzdělávání. • • •ILUSTRAČNÍ FOTO | Lucie Kovaříková, ČŠI