22 V dalším vývoji nyní Česká školní inspekce sleduje mimo jiné záměr co nejefektivnějšího využití všech těch-to systémů zapracováním dalších podnětů nejrůznějších uživatelů (zejména škol). Díky tomu je možné ještě do konce projektu NIQES oče-kávat například následující rozšíření a úpravy:1. Integrační rozhraní pro školní informační systémy (ŠIS)Tento modul bude sloužit pro vzájemnou automatickou výměnu dat mezi systémy InspIS a informač-ními systémy používanými ve ško-lách. Pomocí tohoto rozhraní bude možné např.:- využívat pro všechny systémy InspIS přístup bez přihlašování přímo ze ŠIS;- automaticky přenášet údaje o žá- cích, třídách a učitelích pro po-třeby využití testovacího systému InspIS SET v modulech certifiko-vaného (výběrová zjišťování vý-sledků žáků realizovaná Českou školní inspekcí) nebo školního testování;- automaticky přenášet výsledky žáků ze systému InspIS SET do ŠIS (např. do elektronických žá-kovských knížek);- automaticky vyplňovat formuláře systému InspIS DATA – např. při pořizování záznamů o úrazech nebo při některých sběrech pro-střednictvím inspekčního elek- tronického zjišťování.Skutečný přínos tohoto rozhra-ní budou moci školy ocenit až ve chvíli, kdy jednotliví výrobci ŠIS za-reagují připojením svých systémů. V aktuálně realizované etapě vývo-je a pilotního provozu Česká školní inspekce úzce spolupracuje se tře-mi výrobci (Bakaláři software, MP-Soft a Škola online). Celé integrační rozhraní však bude zpřístupněno všem výrobcům takových systémů (samozřejmě zcela zdarma).2. Rozšíření systému InspIS SET V rámci těchto záměrů již došlo k vytvoření testovací aplikace pro mobilní zařízení (o systému InspIS SETmobile je pojednáno v samo-statném článku na str. 19–20, pozn. red.). Rozšiřována je také množina typů úloh, se kterými systém dokáže pracovat. V tomto smyslu je již pilot- ně testováno využití, elektronické zpracování a vyhodnocení otevře-ných úloh, které není možné reali-zovat přímo elektronicky (na papír vypracovávané úlohy požadující např. rýsování, zápis početních po-stupů nebo složitějších výrazů). V praxi tak bude možné prostřed-nictvím systému InspIS SET testovat úlohy obdobné těm, které jsou uží-vány např. ve společné části matu- ritní zkoušky. Dalším novým typem úloh bu-dou úlohy interaktivní, kde cílem je ovládat programovanou kompo-nentu (nejde o pouhý záznam od-povědi výběrem, označením nebo zápisem). •••| Další etapa budování informačních systémů České školní inspekce Informační systémy rodiny InspIS, které byly v rámci projektu NIQES vyvinuty, již kompletně prošly úvodní fází svého životního cyklu, která zahrnovala kompletní vývoj a pilotní provoz (mnohdy ve formě rozsáhlých generálních zkoušek) se zapracováním cenných podnětů, přičemž nyní jsou již všechny systémy uvedeny do ostrého a veřejného provozu.Bc. Kamil MELICHÁREK ředitel odboru ICT a hospodářské správy