24 Mgr. Jaroslav Štercl předseda Asociace pedagogů základního školství ČR, zástupce ředitele ZŠ Pod Marjánkou Praha 6 Česká školní inspekce postup-ně dává k dispozici školskému terénu výstupy z jednotlivých klí- čových aktivit projektu. Je vel-kým přínosem, že tato katego-rie výstupů vznikala současně a v souladu s těmi, které byly ČŠI řešeny prioritně pro vlastní eva-luační a kontrolní činnost. Všech-ny výstupy dané k dispozici školám jsou jistě přínosné.Mohla by se nyní vést dlouhá dis-kuze např. o načasování realizace produktu pro práci s vlastním ŠVP. Vzhledem ke skutečnosti proměny a vývoje situace kolem RVP ZV, který se v posledních letech měnil na základě požadavku MŠMT, se tento produkt jistě stane pro mno-ho škol využitelným, uplatnitelným a především nápomocným při kontrole správnosti jednotlivých ustanovení. Samotné školy částeč-ně své školní programy obměňují i z vlastních důvodů. Dva ostatní produkty (InspIS SET a InspIS PORTÁL) jsou snad-no dostupné a uplatnitelné pro školy, pedagogickou i rodičovskou veřejnost, což je staví do roviny se značným potenciálem do budouc-na. Testovací aplikace už školy vy-užívají a mají s nimi zkušenosti. Určitě budou intenzivněji využí-vány také rodiči v roli účastníků a hodnotitelů výchovně-vzděláva-cího procesu ve školách.Situaci jsem sledoval po celou dobu realizace projektu v týmu spo-lupracovníků, díky čemuž jsem měl možnost pracovat např. v pilot- ním ověřování. Připomínky týmu byly řešiteli akceptovány a po vzá-jemné konzultaci zapracovány.Mgr. et Bc. Hana Stýblová prezidentka Asociace ředitelů základních škol ČR, ředitelka ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov V rámci NIQES jsme byli zapo-jeni do projektu testování jak pi-lotního, tak i celoplošného. Tento projekt byl velmi dobře nastaven, vše probíhalo bez problémů. Tes-tování představovalo komfort práce pro žáky a celkem velmi rychlou zpětnou vazbu.Dle mého je škoda, že se upus-tilo od pravidelného každoroční-ho testování, přestože lze během dalších „netestovacích“ let využít testovací aplikace, které byly vyvi-nuty současně. Využití těchto tes-tovacích aplikací jistě školy uvítají a výsledky budou využity ve pro-spěch žáka a školy.Během minulého školního roku jsme byli pilotní školou v ověřo-vání systému pro práci se ŠVP. Při první pilotáži jsme si prošli úska-lím, které by zažily školy, které již svůj ŠVP mají zpracovaný a jen „překlápějí“. Byla to práce někdy velmi nezajímavá, ale výsledek na- konec přinesl dobrý pocit z věty: Váš ŠVP je v souladu. Z první pilotáže byla řada při-pomínek jak technického, tak obsahového charakteru. Všech-ny připomínky byly akceptovány a při druhém ověřování v srpnu loňského roku již byla práce se systémem příjemnější. Při hledá-ní odpovědi na otázku Proč tento systém a nyní? lze po dvou prak-tických zkušenostech odpovědět jednoznačně – systém bude velmi dobrý pro školy, které budou chtít svůj ŠVP přepracovat, a pokud bude dodržena dobrovolnost vy-užití tohoto systému, bude vyu-žitelný pro školy jako kontrolní systém jejich práce.INFORMAČNÍ BULLETIN ČŠI | č. 1/2015 (vychází 2x v roce 2015) | Datum vydání: 18. 3. 2015 Místo vydání: Praha | Evidence: MK ČR E 22026 | Vydává: Česká školní inspekce | Fráni Šrámka 37, 150 21 Praha 5 | IČ: 00638994 | www.csicr.cz | Zlom, korektury, tisk, distribuce: Casus Direct Mail, a.s. | Tento bulletin byl zpracován v rámci projektu „Národní systém inspekční- ho hodnocení vzdělávací soustavy v České republice“ (NIQES), reg. č. CZ.1.07/4.1.00/22.0003 (realizovaného v Operačním programu „Vzdělávání pro konkurenceschopnost“), spolufinancova-ného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.ANKETA Jaká je podle vašeho názoru praktická využitelnost informačních systémů ČŠI vyvinutých v rámci projektu?