19 Jak se uživatelům se systémem pracuje?Ohlasy poučených uživatelů jsou většinově velmi pozitivní. Důleži-té slovo je „poučených“. Testovací systém vyvinutý ČŠI je jedním z nejrobustnějších a nejkomplex-nějších testovacích systémů (zá-roveň s hlediskem efektivity jeho provozu), který byl kdy vůbec vytvořen. Uživateli, který do sys-tému vstupuje v domnění, že vše snadno pochopí (bez školení nebo příručky) a okamžitě ovládne, se může zdát systém možná trochu složitý nebo neintuitivní. Chce to tedy jistou přípravu, nicméně ta je kompenzována poměrně zásadní přidanou hodnotou, takže z naše-ho pohledu určitě stojí za to.Zmínil jste také problematiku integrace se školními systémy a další úpravy systému. O co se přesně jedná?Za zmínku stojí především naše snaha doplnit systém o inte-grační rozhraní, které dáme k dispozici všem výrobcům in-formačních systémů pro školy, aby mohli své produkty přímo připojit do našeho systému ta-kovým způsobem, aby některé operace nevyžadovaly zásahy uživatelů ze škol, ale aby byly předmětem automatické výmě-ny dat. Uvedu příklad. Předpo-kladem využití modulu školního testování je vložení informací o třídách, žácích a učitelích do systému InspIS SET, kde je ná-sledně nutné tyto informace podle potřeby v čase aktualizovat a doplňovat. Ovšem to musí ško-la dělat i ve svém domovském systému. Takže je to jistá dupli-cita činností, která je tím nepří- jemnější, čím větší škola je. Naším záměrem je, aby v našem systé-mu byl bez potřeby těchto dupli-ILUSTRAČNÍ FOTO | Gabriela Francová, ČŠI k dispozici již za několik málo měsíců, je testovací aplikace ur-čená přímo pro tablety a chyt-ré mobilní telefony. Ta umožní školám testovat své žáky bez po-třeby využití počítačových uče-ben. To bývá častou překážkou vyššího využití našeho systému, protože počítačových učeben je ve školách málo a celodenně v nich probíhá výuka ICT před-mětů. Tablety jsou dnes už velmi snadno dostupná zařízení a školy je začínají hromadně využívat. citních zásahů vždy automaticky věrný obraz těchto informací ze školního systému. Nebo jiný pří-klad. V informačních systémech škol existuje elektronická žákov-ská knížka, kam učitelé zapisují známky nebo různé studijní vý-sledky jednotlivých žáků. Pří-stup k těmto datům mají i rodi-če. Naším záměrem je, aby do ní bylo možné automaticky vkládat i výsledky z testů realizovaných v systému InspIS SET. Dalším výrazným rozšířením, které bude