12 Německý jazyk - 8. ročník ZŠVelmi dobrý výsledek: prů-měrná úspěšnost o devět pro-centních bodů vyšší než u žáků 9. ročníků ZŠ, kteří byli testováni ve školním roce 2012/2013. Šlo přitom o paralelně připravované verze testů se zcela shodnou ob-tížností. Žáci 8. ročníků ZŠ měli ve školním roce 2013/2014 vyšší úspěšnost také ve všech tematic-kých částech testu. Anglický jazyk - 2. ročník SOŠHorší než očekávaný výsledek, průměrná úspěšnost jen na úrovni průměrných výsledků žáků 9. ročníků ZŠ ve školním roce 2012/2013 (61 % za celý test), jen pět procentních bodů nad průměrem žáků 8. ročníků ZŠ. Mírně lepší výsledky měli žáci v úlohách založených na po-rozumění čtenému textu a v úlo- hách ověřujících slovní záso-bu. Pozadu naopak byli v úlo-hách založených na poslechu úryvku a v úlohách ověřujících elementární gramatiku. 45 % žáků skončilo pod hranicí na-plnění požadavků minimálního standardu platného pro konec 9. ročníku ZŠ po dvou letech další výuky. Německý jazyk - 2. ročník SOŠSlabý výsledek, horší než u žá- ků 8. ročníků ZŠ i než u žáků 9. ročníků ZŠ ve školním roce 2012/2013. Vyjma úloh sledu-jících elementární gramatiku ztráta ve všech tematických čás-tech (největší v poslechových úlohách).